Veckorna som kommer ser ljusa ut

Nästa vecka så ska ju jag med familjen på semester till Avalon - to the beach. Mån-Fre. Så det kommer bli riktigt gött. Den helgen som kommer där har jag ju redan berättat vad jag ska göra, Britney Spears. Sen veckan därpå kommer jag vara ledig HELA VECKAN!!! Får se vad jag bestämmer mig för att göra då, det visar sig väl rätt snart om inte annat ;)
Veckan därpå kommer barnen vara hemma och då är det Camp som gäller för pojkarna och Golflektioner för Sarah. Rätt soft vecka ändå skulle jag tro. Sen på helgen där så åker jag med familjen upp till Vermont och spenderar hela veckan där uppe tillsammans med pappan och barnen. Niagara Falls är i alla fall ett av stoppen som vi ska göra vet jag. Jag känner mig så otroligt lycklig när jag tänker på de nästkommande veckorna så det finns inte. Wiiie! Sen så är jag ju nästan framme i slutet av augusti och det betyder ju - VÄLKOMMEN ANNA :D

Ledighet

Fick precis reda på att jag kommer va ledig hela vecka 32. What to do? Någon som känner för en spontanresa till Usa? Eller typ en spontanresa någonstans överhuvudtaget?:p måste ju utnyttja ledigheten till fullo!

Newsflash

NÄSTA HELG SKA JAG PÅ KONSERT MED BRITNEY SPEARS OCH NICKI MINAJ!!!! FETT, EH SVAR JAAAAAAAAA!
Jag, Kym och Jodi beställde biljetter igår och nu är det officiellt. Lördag 6 augusti, Britney det blir. Känns sjukt kul och jag är taggad som få. Får bli att nöta Britney den här veckan då. Och icke att förglömma, Nicki Minaj. Älskar låten Super Bass. Wiiie!

Så, dagens inlägg är gjort och nu börjar jag snart jobba. Och Annie! Om du läser det här, jag har börjat kolla på "the Glee Project". Älskert! Vi måste skypa snart igen så vi kan diskutera favoriter och "o-favoriter".

Nästa vecka är det dags

Torsdagmorgon

God morgon USA, God eftermiddag Sverige!
Livet i USA rullar på som vanligt. Ledig i cirka 4 timmar nu. Såg att Dumb & Dumber gick på tvn snart så får bli att kolla på den. Annars så ser det ut som att det blir jag, Nick och Sarah i eftermiddag då Matt och Mike ska till "the lake" med en kompis. I morgon är det fredag. Vet inte riktigt vad jag ska göra än men det löser sig nog. Eventuellt om jag kanske bara stannar hemma och kollar en film. Är tämligen sliten efter den här veckan. Även fast jag har varit ledig på morgonarna så har jag jobbat väldigt långa dagar. Till typ halv 9 varje kväll och jag går ju upp kvart i 7 så det tar lite på en. Har precis skypat med mormor också, alltid skönt att se henne :) Vi hörs snart igen!

100 dagar

Som rubriken antyder så har jag idag varit i USA i exakt 100 dagar. 100 dagar on my own och jag är stolt över mig själv för att jag klarat det så här långt. Helt galet vad tiden tickar på. Satt precis och tänkte att nu måste det väl ändå snart ha gått 100 dagar. Drog fram almanackan och räknade och på pricken 100 var det idag liksom. Komiskt. Om cirka 30 dagar flyttar Anna hit också så då har jag en svensk tjej 15 minuter från mig. Dessutom är det en annan svensk tjej som kommer hit om mindre än 2 veckor. Dock bor hon lite längre bort, cirka 40 minuter. Men vad gör väl det om 100 år? 40 minuter är rena barnmaten när man kan få prata lite svenska :P

Nu börjar man ju få fart på det sociala livet här borta också så tiden kommer väl förhoppningsvis gå ännu fortare. Nästa helg är det Britney Spears som gäller och eventuellt även ett New York-besök på söndagen. Hur det än blir så kommer helgen spenderas med Kym och Jodi :D Men första anhalt är denna helgen och vi får väl se vad den bär med sig. Det visar sig väl i morgon om inte annat då jag ska träffa de andra tjejerna på Starbucks!

Nu ska jag kolla på Mr Woodcock innan jag somnar. Golf Camp igen i morrn och det innebär ju ledigt på förmiddagen för min del. Skype med Annie är det som står på agendan :D Wiie!

Natti natti :)

Florida Baby

Ja då var det måndagkväll här i New Jersey. Hade inte tid att uppdatera igår kväll för jag kom hem runt halv 12 på kvällen och började jobba klockan 7 i morse. Så behövde verkligen sova... Jobbat hela dagen idag och dagens agenda har i princip varit storstädning av Sarah och Mikes rum. Två STORA svarta sopsäckar med kläder som ska skänkas till Goodwill och en fet sopsäck med bara skräp. Helt otroligt men de har gjort ett fantastiskt jobb och rummen ser nästintill perfekta ut numera :P haha!

Nu till min resa till Florida! For klockan 9.05AM från hemmet med Rapid Rover till flygplatsen. Kom dit ASTIDIGT så vandrade runt och kollade i butikerna som fanns där. Köpte 2 böcker som jag har bestämt mig för att läsa snarast. Flyget blev i vilket fall som helst försenat och jag var tvungen att omboka min bussbiljett från Orlando till Daytona 3 ggr. Inte lite irriterande heller, men tillslut kom vi iväg och landade cirka 2 timmar senare utan några större händelser på vägen. Kommer fram till busshållplatsen. Sätter mig som ENDA passageraren i minibussen som i sin tur far ganska omgående. Bussturen var ganska smärtfri, lyssnade på musik och läste. Minns dock att vid ett tillfälle så sa chauffören att den "sjö" vi passerade kryllade med Alligatorer. Att om det varit en fin eftermiddag i September så skulle vi ha sett troligtvis minst 25-30 stycken bara ligga och stekasig i solen. Läskigt kände jag, usch är det ett djur jag verkligen inte gillar så är det alligatorer. Creepy!

Efter en bussresa på lite drygt en timme var jag framme i Daytona Beach. Där möttes jag av min kusin Fredrik och min Moster Jorunn :D Vi åkte och handlade lite proviant för helgen. Åkte hem till Fredriks lägenhet, beställde in pizza och bara slappade resten av kvällen. Nästa dag spenderade vi på beachen. Och JA! Jag brände mig. Unfortunately så råkade jag få LIIIITE för mycket sol. Men det är väl inget en flicka som jag inte klarar av. Man har väl vart solbränd förr.... ELLER?? Ja, just det, det var ju det jag hade.. hehe!

På kvällen lagade tante Jorunn en underbart god måltid, med klyftpotatis, paprika, sparris, lök, champinjoner, sås och kött. MUMS säger jag bara. Har inte ätit något så gott sedan jag kom hit är jag ganska säker på. Sedan kollade vi på filmen "the Adjustment bureau". Bra film det jag såg, tyvärr somnade jag i slutet för jag var sååå trött.

När vi vakande söndagmorgon insåg vi alla 3 hur kokta vi var från gårdagen och bestämde oss för att stranden var ett dåligt alternativ. Så vi åt en god frukost, och tog det bara lugnt och höll oss uppdaterade på det fruktansvärda händelserna i Oslo....

16.00 gick min buss tillbaka till Orlando. Väl där checkade jag in och gick genom säkerhetskontrollen. Märk väl att jag INTE behövde visa mitt pass. Var helt säker på att jag var tvungen att visa pass även vid inrikesresor i USA därför att jag är non-citizen men icke sa Nicke. Det räckte för mig att visa upp mitt NJ-drivers license, vilket jag i för sig visar upp med glädje. Känns fett värt att ha amerikanskt körkort. Haha!

Hursomhelst så var jag även nu relativt tidigt vid gaten. Fick till och med bevittna hur en familj på 9 personer blev tvingade att gå av sitt plan på grund av att personalen kände sig hotade. Vet inte hela historien men värt att nämna var väl att mamman skällde på personalen vid disken så febrilt att hennes barn gick och satte sig EN BIT BORT och skämdes. Ja, vart händer sånna här saker om inte i USA? Kom i alla fall på mitt plan och turen hem tog cirka 2.5 timme utan problem. Väl framme i Philly tog jag Rapid Rover tillbaks till huset.

RESUMÈ: En väldigt skön helg med mina egna familjemedlemmar. Slappade och mådde allmänt gött. Känner att jag samlat lite mer krafter för en ny vecka. Morgondagen ser ut som följer: Golf Camp 8-12 vilket innebär LEDIGT för MOI! Lite bilder från helgen får jag väl bjuda på nu när jag ändå är i farten.

Daytona Beach

Rätt öde på stranden trots KANONVÄDER

Vissa hade större problem att slita sig från stranden än andra

Solglasögon, Flipflop, Kamera och en bra bok är allt man behöver för en lyckad dag på stranden

Helgens planer

Veckoslutet kommer närmre och närmre. Helgen innebär för min del FLORIDA! Jag ska flyga ner och hälsa på kusin Fredrik och Tante Jorunn som är där och hälsar på också. Fredrik har alldeles nyss börjat på pilotskola och kommer bo i Daytona Beach i 2 år. Perfekt att vi båda är i USA samtidigt :D

Så fredagmorgon kommer en shuttle bus och hämtar mig och tar mig till flyget. Flyget lyfter 1.40PM och tar cirka 2.5 timme. Sen är jag nere i semesterparadiset, Florida. Känns så sjukt, helt spontant. Men det ska bli fantastiskt att träffa lite släkt igen. Ett, eller två i det här fallet, känt ansikte. Men först jobb idag och imorgon. Ska hämta barnen på camp om cirka en timme. Blir nog inte värst mycket gjort efter det då de oftast är helt slut efter dagen. Baseball 9-15, långa dagar med mycket träning. Så blir kanske lite kortspel. Jag och Mike spelar en hel del "skitgubbe". Enda problemet är att jag vet inte riktigt vad jag ska säga att spelet heter. Jag sa till honom lite i hemlighet att det heter något i stil med "Crappy Senior". Så det är vad vi säger när vi frågar varandra om vi ska spela. I högtalaren spelas just för tillfället Rascal Flatts - Summer Nights, jag älskar den låten. Får mig alltid på bättre humör!

Over and out folkens! Vi hörs. By the way så upplyste Emil mig om att det är 6.5 vecka tills han, mamma, pappa och brorsan kommer hit till USA. Längtar tokmycket :)

Ocean City

Idag har jag varit i Ocean City med Denisa. Vi åkte hemifrån runt 11 och såg fram emot en fantastisk dag på stranden med mycket sol och bad. Det tog oss cirka 1.5 timme att komma fram till själva centrumet. Därefter tog det oss ytterligare 1.5 timme att hitta en parkeringsplats...... Helt sjukt va mycket folk det var alltså. Bilar överallt och inte på långa vägar nog parkeringsplatser. Men efter många om och men fann vi en parkeringsplats och inte vilken som helst heller, utan en som var bara 1 minut från STRANDEN. Så himla perfekt att den där 1.5 timmen vi letade var så värt det.

Vi tog vårt pick och pack och letade upp en plats på stranden som vi markerade som vår. Låg och solade hela eftermiddagen fram till kvällen. Då packade vi ihop och letade upp en fin plats där vi tog MASSA posebilder. Haha! Jag kommer inte lägga upp särskilt många av dem här på bloggen, men har du tur kanske just du får se några av dem när jag kommer hem ;)

Kvällen avslutade vi på en seafood-restaurant alldeles intill. Har haft en underbart skön dag. Stundtals kändes det faktiskt som att vi var på solsemester i Grekland eller något. Och inte som att vi bara var lediga över helgen och faktiskt bor 1.5 timme från denna fantastiska strand.

The Boardwalk of Ocean City

"Patriotismen" flödar

Ocean City

Glassen smälte fortare än vad vi förväntat oss...

Glass i stora lass

Restaurangen

Min middag (den här bilden är tagen i sann Magda-anda)

Denisa hugger in på middagen

2011-07-12

Har precis kommit hem efter en uppfriskande spring/gåtur. Japp, du läste rätt! Så sant som det var skrivet, Bettan har varit ute och "tränat". Haha! Dagen började 20 över 6 i vanlig ordning. Gick upp, gjorde i ordning frukost åt barnen, såg till att de hade allt de behövde för dagens Trackcamp. Sen satte vi oss i bilen 7.45 och åkte 40 minuter till stället där campet tar plats. Släppte av barnen och for sedan hem igen. Där väntade förvånansvärt LITE tvätt. Facebook kallade istället och där satt jag och pratade med min älskade Magd som är hemma i Sverige på semester (Lyllos henne)! 11.20 var det dags att ge sig iväg för att hämta barnen igen. Jag älskar att åka i bilen ensam! Då kan jag lyssna på Rascal Flatts på HÖG volym och sjunga för allt jag är värd. Det finns nästan inget bättre :P

Väl hemma kom det en leverans med ett nytt köksbord hem till oss. Det sattes upp och vi avnjöt lite lunch. Dagen fortsatt bjöd också på en Monopolmatch, som jag förövrigt vann ;) Sedan lagade jag middag och under tiden bytte Nick och Mike rum. En rätt så produktiv dag ändå måste jag erkänna. Nu blir det till att ta en dusch och sen kolla senaste avsnittet av True Blood :D

Nya köksbordet - Marmorskiva

Vi spelade Monopol

Sarah cyklar på sin Beach Cruiser

Happy birthday Nick

Igår var det den 11 Juli, vilket innebar att Nick fyllde 11 år. Jag minns när jag fyllde 11, ÄNTLIGEN fick man gå på de flesta biofilmerna själv. Vilken lycka! Bettan hade i alla fall lyckats köpa födelsedagspresent som uppkattades. Cars 2 till Wii. Puh, tur att det var något som önskades som fanns i min prisklass ;)

Bilder från presetnöppningen:

Syskonbild

Nya solglasögonen till alla matcher

Om inte annat så var mitt födelsedagskort uppskattat i alla fall

Videogames

Nya shorts

Aupairmeeting

Ja, igår var det aupairträff hemma hos vår Area Director Kim. Vi var ungefär 20 tjejer där skulle jag tro. Mycket trevligt med grillmat och oika desserter från olika länder. Bland annat Brigadeiro som är en typ av godis från Brasilien. Yummmi :D

Lägger upp lite bilder från gårdagen..

Luciana, Denisa and Maisa

Jodi, Cathy, Dani, Orie, Flávia and Gloria

Jag :D

Maisa

Denisa

Biotajm..

Har idag varit och shoppat i Cherry Hill med Luciana, Denisa och Maisa. Köpte faktiskt bara nödvändiga saker. Däribland en KAMERA!! Japp, ni läste rätt. Äntligen tog jag tag i det! Så nu är jag en stolt ägare till en ny fin Nikon kamera.

På kvällen gick jag på bio tillsammans med Jodi och Kym. Vi såg Bad teacher, kul film som gav en hel del goa skratt! Morgondagens plan är: Aupair-träff klockan 14-18 och sedan ledig och slappning hemma och ladda upp för en ny vecka :)

Oss tre efter bion

Kym och Jodi

Bloggpaus

Ja, det har inte vart mycket action här inte det sista. Förutom det där korta lilla inlägget med Gruppskype bilden. Men allt är bra med mig. Bara inte känt någon värre ork till att blogga. Helgen var rätt så händelserik. På lördagen åkte jag till Jodi och hängde med henne. Vi tog en snabbtur till Atlantic City. Åt "lunch" på Burger Bing. Ja, du läste rätt! Inte Burger King, utan den billiga kopian, Burger Bing. Hamburgarna gjordes mitt framför ögonen på oss - i micron. Sjukt kul! Vi solade i alla fall lite på stranden och träffade Denisa, Marion och Triin där också.

Efter cirka 2 timmar avvek vi hem till Jodi där vi hyrde film, köpte hem pizza och snacks och chillade. Jag somnade till filmen som jag alltid gör, men vad gör väl det om 100 år?! Sov i alla fall över hos Jodi och for sedan hem runt 13-tiden. Väl hemma hade jag en riktig skype-eftermiddag och fick prata med, Sofia, Lovisa, Magdalena, Matilda, Mamma, Pappa, Farmor och Jens. Hur underbart som helst verkligen att få lite kontakt med Sverige igen. På kvällen spontanköpte jag och Jodi bussbiljetter till NYC.

Det var ju 4th of July i måndags så jag var ledig. Passade då på att göra en liten utflykt. Tog bussen in till New York, framme klockan 10. Vandrade runt hela dagen och bara hängde i Central Park och promenerade 50 kvarter längs med Broadway och bara stannade och tittade på det vi kände för. Träffade även Sara och hennes kompisar vid Times Square och åt middag med de innan vi rullade hemöver till NJ igen. Väl hemma väntade familjen och vi kollade Macy's Firework Show, Från Hudson River, på tvn. Ett trevligt avslut på kvällen.

Igår och idag har pojkarna haft baseball camp så jag och Sarah har varit ensamma hemma på dagen. Det har varit skönt och vi har haft möjlighet att "bonda" lite mer och prata och hänga såsom tjejer gör, för en gångs skull. Kvällen idag spenderade jag med Denisa i Marlton. Lite spontanshopping som avslutades med en Iced Caramel Macchiato på Starbucks. En mycket trevlig kväll som sätter punkt för detta inlägg.

P.S Pappa, tack så hemskt mycket för tidningen, det nya numret av SOLO var efterlängtat! D.S

Burger Bing

Welcome to Atlantic City Beaches

Beachparty

Jodi och jag på stranden

Jag + Manhattan = Bästisar <3

Kändes nästan lite som Willy Wonkas chokladfabrik mitt i NYC

Romantisk tur med häst och vagn genom Central Park? Nja, kanske en annan gång hörru ;)

Jag, Musse Pigg och någon från Sesame Street

Jodi och Co

Lustigt, men folk går faktiskt till Central Park och solar som om det vore "the Beach"

Apple Store, undra vad jag gjorde där inne?!

The Plaza - Enligt Bröllopsduellen, THE place att gifta sig på

Renaste vattnet i stan?!

Strawberry Fields - Minnesmonument för John Lennon

En mysig liten bro i Central Park

Gick, för första gången, faktiskt in på Magnolia Bakery...

Gruppskype

Hur underbart är det inte med Gruppskype? Denna bild får förgylla dagens inlägg.

Vi var några som hade tid i alla fall

Shoppa

Vad gör man när man är ultramega-uttråkad en torsdagkväll? Jo man åker och shoppar! Är det inte gött att åka och spontanshoppa upp typ 100 dollar bara sådär? Jo visst det kanske svider lite i plånboken men det är ju trots allt detta jag sparat pengar till i nästan ett år...

Dagen i sig har varit bra, fick äntligen tillbaks min bil efter att den varit på lagning. Har kört runt i en Cadillac Escalade sedan min Suburban lämnades in. Var jag rädd när jag körde med Cadillacen? Svar: JA! Den är HUR stor som helst! Lång som bara den och hög som attan. Men det gick bra och inga skador skedda.

Under dagen hade trillingarna golflektioner så jag och Nicky åkte till Dunkin' Donuts och köpte oss varsin Frozen Drink. Lägger upp en bild på Nicky efter att han avslutat sin....