Florida Baby

Ja då var det måndagkväll här i New Jersey. Hade inte tid att uppdatera igår kväll för jag kom hem runt halv 12 på kvällen och började jobba klockan 7 i morse. Så behövde verkligen sova... Jobbat hela dagen idag och dagens agenda har i princip varit storstädning av Sarah och Mikes rum. Två STORA svarta sopsäckar med kläder som ska skänkas till Goodwill och en fet sopsäck med bara skräp. Helt otroligt men de har gjort ett fantastiskt jobb och rummen ser nästintill perfekta ut numera :P haha!

Nu till min resa till Florida! For klockan 9.05AM från hemmet med Rapid Rover till flygplatsen. Kom dit ASTIDIGT så vandrade runt och kollade i butikerna som fanns där. Köpte 2 böcker som jag har bestämt mig för att läsa snarast. Flyget blev i vilket fall som helst försenat och jag var tvungen att omboka min bussbiljett från Orlando till Daytona 3 ggr. Inte lite irriterande heller, men tillslut kom vi iväg och landade cirka 2 timmar senare utan några större händelser på vägen. Kommer fram till busshållplatsen. Sätter mig som ENDA passageraren i minibussen som i sin tur far ganska omgående. Bussturen var ganska smärtfri, lyssnade på musik och läste. Minns dock att vid ett tillfälle så sa chauffören att den "sjö" vi passerade kryllade med Alligatorer. Att om det varit en fin eftermiddag i September så skulle vi ha sett troligtvis minst 25-30 stycken bara ligga och stekasig i solen. Läskigt kände jag, usch är det ett djur jag verkligen inte gillar så är det alligatorer. Creepy!

Efter en bussresa på lite drygt en timme var jag framme i Daytona Beach. Där möttes jag av min kusin Fredrik och min Moster Jorunn :D Vi åkte och handlade lite proviant för helgen. Åkte hem till Fredriks lägenhet, beställde in pizza och bara slappade resten av kvällen. Nästa dag spenderade vi på beachen. Och JA! Jag brände mig. Unfortunately så råkade jag få LIIIITE för mycket sol. Men det är väl inget en flicka som jag inte klarar av. Man har väl vart solbränd förr.... ELLER?? Ja, just det, det var ju det jag hade.. hehe!

På kvällen lagade tante Jorunn en underbart god måltid, med klyftpotatis, paprika, sparris, lök, champinjoner, sås och kött. MUMS säger jag bara. Har inte ätit något så gott sedan jag kom hit är jag ganska säker på. Sedan kollade vi på filmen "the Adjustment bureau". Bra film det jag såg, tyvärr somnade jag i slutet för jag var sååå trött.

När vi vakande söndagmorgon insåg vi alla 3 hur kokta vi var från gårdagen och bestämde oss för att stranden var ett dåligt alternativ. Så vi åt en god frukost, och tog det bara lugnt och höll oss uppdaterade på det fruktansvärda händelserna i Oslo....

16.00 gick min buss tillbaka till Orlando. Väl där checkade jag in och gick genom säkerhetskontrollen. Märk väl att jag INTE behövde visa mitt pass. Var helt säker på att jag var tvungen att visa pass även vid inrikesresor i USA därför att jag är non-citizen men icke sa Nicke. Det räckte för mig att visa upp mitt NJ-drivers license, vilket jag i för sig visar upp med glädje. Känns fett värt att ha amerikanskt körkort. Haha!

Hursomhelst så var jag även nu relativt tidigt vid gaten. Fick till och med bevittna hur en familj på 9 personer blev tvingade att gå av sitt plan på grund av att personalen kände sig hotade. Vet inte hela historien men värt att nämna var väl att mamman skällde på personalen vid disken så febrilt att hennes barn gick och satte sig EN BIT BORT och skämdes. Ja, vart händer sånna här saker om inte i USA? Kom i alla fall på mitt plan och turen hem tog cirka 2.5 timme utan problem. Väl framme i Philly tog jag Rapid Rover tillbaks till huset.

RESUMÈ: En väldigt skön helg med mina egna familjemedlemmar. Slappade och mådde allmänt gött. Känner att jag samlat lite mer krafter för en ny vecka. Morgondagen ser ut som följer: Golf Camp 8-12 vilket innebär LEDIGT för MOI! Lite bilder från helgen får jag väl bjuda på nu när jag ändå är i farten.


Daytona Beach

Rätt öde på stranden trots KANONVÄDER

Vissa hade större problem att slita sig från stranden än andra

Solglasögon, Flipflop, Kamera och en bra bok är allt man behöver för en lyckad dag på stranden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0