Ocean City

Idag har jag varit i Ocean City med Denisa. Vi åkte hemifrån runt 11 och såg fram emot en fantastisk dag på stranden med mycket sol och bad. Det tog oss cirka 1.5 timme att komma fram till själva centrumet. Därefter tog det oss ytterligare 1.5 timme att hitta en parkeringsplats...... Helt sjukt va mycket folk det var alltså. Bilar överallt och inte på långa vägar nog parkeringsplatser. Men efter många om och men fann vi en parkeringsplats och inte vilken som helst heller, utan en som var bara 1 minut från STRANDEN. Så himla perfekt att den där 1.5 timmen vi letade var så värt det.

Vi tog vårt pick och pack och letade upp en plats på stranden som vi markerade som vår. Låg och solade hela eftermiddagen fram till kvällen. Då packade vi ihop och letade upp en fin plats där vi tog MASSA posebilder. Haha! Jag kommer inte lägga upp särskilt många av dem här på bloggen, men har du tur kanske just du får se några av dem när jag kommer hem ;)

Kvällen avslutade vi på en seafood-restaurant alldeles intill. Har haft en underbart skön dag. Stundtals kändes det faktiskt som att vi var på solsemester i Grekland eller något. Och inte som att vi bara var lediga över helgen och faktiskt bor 1.5 timme från denna fantastiska strand.


The Boardwalk of Ocean City

"Patriotismen" flödar

Ocean City

Glassen smälte fortare än vad vi förväntat oss...

Glass i stora lass

Restaurangen

Min middag (den här bilden är tagen i sann Magda-anda)

Denisa hugger in på middagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0