Bloggpaus

Ja, det har inte vart mycket action här inte det sista. Förutom det där korta lilla inlägget med Gruppskype bilden. Men allt är bra med mig. Bara inte känt någon värre ork till att blogga. Helgen var rätt så händelserik. På lördagen åkte jag till Jodi och hängde med henne. Vi tog en snabbtur till Atlantic City. Åt "lunch" på Burger Bing. Ja, du läste rätt! Inte Burger King, utan den billiga kopian, Burger Bing. Hamburgarna gjordes mitt framför ögonen på oss - i micron. Sjukt kul! Vi solade i alla fall lite på stranden och träffade Denisa, Marion och Triin där också.

Efter cirka 2 timmar avvek vi hem till Jodi där vi hyrde film, köpte hem pizza och snacks och chillade. Jag somnade till filmen som jag alltid gör, men vad gör väl det om 100 år?! Sov i alla fall över hos Jodi och for sedan hem runt 13-tiden. Väl hemma hade jag en riktig skype-eftermiddag och fick prata med, Sofia, Lovisa, Magdalena, Matilda, Mamma, Pappa, Farmor och Jens. Hur underbart som helst verkligen att få lite kontakt med Sverige igen. På kvällen spontanköpte jag och Jodi bussbiljetter till NYC.

Det var ju 4th of July i måndags så jag var ledig. Passade då på att göra en liten utflykt. Tog bussen in till New York, framme klockan 10. Vandrade runt hela dagen och bara hängde i Central Park och promenerade 50 kvarter längs med Broadway och bara stannade och tittade på det vi kände för. Träffade även Sara och hennes kompisar vid Times Square och åt middag med de innan vi rullade hemöver till NJ igen. Väl hemma väntade familjen och vi kollade Macy's Firework Show, Från Hudson River, på tvn. Ett trevligt avslut på kvällen.

Igår och idag har pojkarna haft baseball camp så jag och Sarah har varit ensamma hemma på dagen. Det har varit skönt och vi har haft möjlighet att "bonda" lite mer och prata och hänga såsom tjejer gör, för en gångs skull. Kvällen idag spenderade jag med Denisa i Marlton. Lite spontanshopping som avslutades med en Iced Caramel Macchiato på Starbucks. En mycket trevlig kväll som sätter punkt för detta inlägg.

P.S Pappa, tack så hemskt mycket för tidningen, det nya numret av SOLO var efterlängtat! D.S


Burger Bing

Welcome to Atlantic City Beaches

Beachparty

Jodi och jag på stranden

Jag + Manhattan = Bästisar <3

Kändes nästan lite som Willy Wonkas chokladfabrik mitt i NYC

Romantisk tur med häst och vagn genom Central Park? Nja, kanske en annan gång hörru ;)

Jag, Musse Pigg och någon från Sesame Street

Jodi och Co

Lustigt, men folk går faktiskt till Central Park och solar som om det vore "the Beach"

Apple Store, undra vad jag gjorde där inne?!

The Plaza - Enligt Bröllopsduellen, THE place att gifta sig på

Renaste vattnet i stan?!

Strawberry Fields - Minnesmonument för John Lennon

En mysig liten bro i Central Park

Gick, för första gången, faktiskt in på Magnolia Bakery...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0