New York

Vart ska jag börja!? Har haft en så otroligt fantastisk dag med världens bästa Sara och Luciana i NEW YORK!
Kom dit med buss klockan 10. Bussen som förövrigt kostade 28 dollar, tur och retur. Sjukt billigt, och sjukt värt, för på ditvägen hade vi till och med tillgång till gratis WiFi-internet! Boltbus till NYC blir det definitivt fler gånger.

Hursomhelst så kom vi dit runt 10 och ringde upp Sara som var alldeles i närheten redan när vi var framme. Så vi bestämmer oss för att gå emot varandra och mötas på vägen. Efter 2 minuters promenad ser jag skymten av min underbara Sara. Vi småspringer emot varandra och omfamnar varandra i världens längsta kram som resulterar i att båda börjar gråta. Så himla gött att se henne igen. Ett känt ansikte, någon man kan prata riktig, go värmländska med igen. UNDERBART!

Därefter bestämmer vi oss för att köpa biljetter till sightseeingbussarna så jag, Luciana och Sara ger oss av mot närmsta busstopp, köper biljett och hopp på bussen. Men icke att förglömma, Boltbusstoppet var alldeles vi Macy's och Madison Square Garden så vi tog ett litet depåstopp på Macy's och köpte Ben & Jerry's glass som vi avnjöt på vägen till bussen.

Väl på bussen åkte vi med hela vägen till Ground Zero. Där klev vi av och besökte museet som finns alledeles bredvid. Vi besökte även kyrkan där brandmännen sov mellan sina arbetspass. Riktigt mycket att se, viktiga saker som aldrig borde glömmas.

Efter Ground Zero hoppade vi på bussen igen och åkte med hela vägen runt och tillbaks till Times Square. På vägen togs en hel del bilder, varav hälften är på saker som jag inte har en aning om vad det är men minns att guiden sa något om.

När vi kom till Times Square gick vi till den fantastiska notbutiken som ligger där. Världens appsolut bästa butik. Skulle kunna köpa allt om jag hade hur mycket pengar som helst. Dock har jag inte tillgång till något piano under året så köpte istället 2 skivor att lyssna på i bilen. Och ja, gissa vilka det var?! : RASCAL FLATTS, har blivit frälst under tiden jag varit här. Fråga mig inte varför för det vet jag inte. Ingen i familjen som gillar dem och är egentligen inte värst countryintresserad men vad gör man?!

Vi åt lunch på Hard Rock Café och sen var det dags för Sara att åka hem och börja jobba. Tråkigt men fick ändå 6 underbara timmar tillsammans. Eftersom att det var så otroligt lättvindigt att ta sig till och från NYC så kommer vi definitivt att ses ofta under det här året!

När Sara åkt hem fortsatte jag och Luciana vår dag med lite shopping på Forever 21. Om jag glömt säga det förut(vet att jag sagt det förut men säger det igen) så är det den bästa klädaffären någonsinn :D I LOVE IT<3

Efter ytterligare lite people-watching och en smoothie i solen satte jag och Luciana oss på bussen tillbaks till Cherry Hill. Hela dagen har varit fantastisk och allt har gått så smidigt. Lägger upp lite bilder från den gångna dagen.


Empire State Building

I <3 Cowgirl

Solnedgång(den bilden är för dig pappa)

Ben & Jerry's

Två lyckliga tjejer

Flatiron Building

Vi tre vid Ground Zero

Flag of Honor

Forna, LYCKLIGA, klasskamrater(och lite utav Battery Park)

Magnolia Bakery(Bilden tillägnad Matilda)

Radio City Music Hall

Jag och någon av alla de byggnader som guiden pratade om

För att avsluta det hela, är det tur som gjorde dagen så fantastisk? Nej det är kombon - SARA - BETH <3

Kommentarer
Postat av: Matte

Åh, Magnolia bakery! Var ni inne? Kommer vi dit någon gång Bett, så stannar vi där hela dagen.

Postat av: Emil

Åh käre min värd va ja kommer få mardrömmar nu när ja såg den bilden (som ja tänker du gissar vilken ja menar) ;) hahaha usch iaf!!

2011-06-06 @ 23:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0