Helgen som var

Nu i helgen hade jag inga som helst planer men ändå lyckades det bli himla bra ändå. Fredagkvällen spenderades tillsammans med Anna på Barnes and Nobles i cafét där. Ett par mindre lyckade drycker och ett X antal skrattattacker senare delade vi oss för att åka hem och sussa.

Nästa dag vaknade jag runt halv 10 och gjorde absolut ingenting. Storstädning pågick i huset så jag höll mig undan på mitt rum. Vid 1 kom Anna och vi for ut för att avnjuta en Fro-Yo nere i byn. Åh gud vad gott det var kan jag lova. Det komiska är dock att man mest äter toppingen och sedan är man liksoför mätt för att orka själva glassen, haha! Men det är väl så det ska vara.

Efter glassen tog vi en promenad genom byn och jag tror verkligen inte folk är vana vid att se folk GÅ här i USA. Minst en person tutar i princip varje gång man tar en promenad. Att det ska va så märkvärdigt?!

Efter promenaden åkte vi hem till mig och hängde lite tills min familj åkte till Vermont. Denisa och Michelle kom hem sedan och vi lagade middag tllsammans - klyftpotatis med kyckling och sallad. Det var verkligen sååååå gott! Jag älskar hemmagjord mat made from scratch, så himla bra! Middagen slutade lite konstigt men vi for istället vidare till bion.

Filmen som stod på menyn var - the Hunger Games. Sjukt bra film och mitt filmöga säger mig att denna och dess uppföljare kommer bli sjukt stora över hela världen, typ den nästa twilight-serien.

När filmen var över for jag och Anna hem till mig för att sova en "kort" natt och sedan dra Cherry Hill Mall på söndagen. Jag vill lova att vi shoppade loss och det kändes som vårt shoppingflow som var så spårlöst försvunnet när vi var i NYC var tillbaks igen. Vem vet, kanske var det sista "shoppingdagen" innan semestern på västkusten?!


Pa en vagg i Brooklyn stod detta skrivet, vi kunde inte lata bli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0