Hajarna - Part 1

Som många av er vet så var det i söndags dags för mig och Anna att ta tag i en av de saker vi sedan länge lovat varandra att göra! Ta tag i vår rädsla för hajar och boka in oss på Camden aquariums "Swim With The Sharks"-upplevelse.

Vi hade ringt och bokat tid på fredagen och nervösa var vi för att både det ena och det andra skulle hinna komma innan det var dags.... Men det var 2st nervösa tjejer som satte sig i Kerstin vid lunchtid på Söndagen. Väl framme fick vi våra biljetter och blev placerade på en bänk för att vänta på vår "Biologist, Instructor and.... Oh yeah, Lifeguard".

Efter många om och men kom han iallafall och vi började röra oss mot hajarna. Han stannade till vid det stora fönstret och visade oss vad det var för hajar vi skulle få plaska med. Ojojoj säger jag bara. Det var ju inte direkt småhajarna om vi säger så. Säkert 2-3 meter, plus/minus lite då min uppfattningsförmåga inte är på topp.

Hursomhelst så blev vi iallafall visade till omklädningsrummen där vi fick varsin våtdräkt att tränga på oss. Ja, man såg sjukt fit ut i den så det tackar vi för. Sen begav vi oss mot hajtanken med nervositeten i högsta hugg. Fortsättning följer.....

image description
Biljetten
image description
Kära Anna
image description
Jag själv i den sjukt smickrande våtdräkten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0