Familjen var här (igen) <3

I fredags åkte jag in till NYC åter en gång. Denna gång för att träffa min familj igen en sista gång innan jag själv kommer tillbaks till Sverige. Mamma hade jag ju sett cirka 2-3 månader tidigare men pappa och brorsan däremot var det ju lite drygt 5 månader sedan sist. Det var en sån otroligt skön känsla att kliva av bussen och se de stå där och veta att vi skule få spendera en hel helg tillsammans i NYC med bara god mat och shopping och musikal/hockey i sikte.

Efter en semestervecka med min värdfamilj var det nu trevligt att få en semesterhelg med MIN familj. Trots att man varit borta länge så må jag säga att de gamla spåren sätter sig väldigt snabbt. Det är sjukt hur allt kan kännas precis som det var igår när det var månader sedan sist. Samtidigt som det kanske kan låta lite trist så är det ändå en skön vetskap att det inte kommer ha förändrat sig SÅÅÅÅ mycket hemma som man kanske föreställer sig. Skulle väl vara mitt eget hus då. Där har det tydligen skett lite förändringar vad gäller tapeter och diverse. Ska bli spännande att se :)

Ja, för att återgå till ämnet, min helg med familjen. När jag väl kom fram på fredagkvällen orkade jag inte göra något annat än att åka till hotellet och bara sitta och prata - dela ut presenten till pappa som jag köpt på Rascal Flatts-konserten. Jag vet ju precis hur mycket pappa älskar dem så jag köpte med en t-shirt och ett plektrumcase inklusive lite plektrum. Jag kan ju säga att jag tror det blev VÄLDIGT lyckat. Eller vad säger du pappa?

Efter att ha sovit ut till cirka 9 på lördagmorgonen gav vi oss iväg till Popover's(stället där jag och brudarna förtärde nyårsfrukosten) för att äta frukost. Familjen tyckte lika mycket om de berömda popoversena(!?) som vi gjorde. MUMS! Sedan var det dags för seriös shopping. Vi splittade på oss och jag och mamma for ner till Macy's. Jag skojar inte när jag säger att vi spenderade i princip hela eftermiddagen därinne. Kanske inte så konstigt med tanke på storleken men ooh vad mycket fint jag hittade :) På kvällen hade vi bokat bord på Henrik Lundqvist's restaurang - TINY's.

Förutom ett smärre misstag av bror och far med att hitta stället så var det en delikat måltid och vi var alla lika imponerade över det otroligt goda potatismoset (Jag måste ju marknadsföra min nyfunna homie Henke's restaurang).
Lördagskvällen fortsatte senare på hotellrummet där jag delade musik med pappa och det kände så skönt att allt var som det alltid brukar va = jag hittar en ny låt jag älskar, kommer ut ur mitt rum och TVINGAR pappa att lyssna på den för att förhoppningsvis få ett medhålllande. Ja, ikväll hade jag pappa helt på min sida då de präglades mycket av Rascal Flatts-låtar jag rekommenderade för honom. Mamma slocknade snabbt och brorsan var väl som alltid rätt trött på min musiksmak men det var trevligt ändå. Helgens enda foto knäpptes också på mig och pappa.


Sitta i pappas knä precis som när man var liten :)

Söndagen började med en frukost och sedan splittade vi på oss, jag och mamma för lite mer shopping följt av Mamma Mia-musikalen och Johannes och Pappa för NHL-match. Värt att nämna är att jag började gråta INNAN musikalen drar igång, till intromusiken för att jag är så stolt över att det är svenskt (jag vet inte vad det är för fel på mig, extremt patriotisk) och den andra grejen var att NY Rangers (<3) vann matchen och jag fick en T-shirt med LUNDQVIST #30 på :D

Efter våra respektive events styrde vi kosan till biluthyrningen och for vidare till Cherry Hill där vi avnjöt en mycket utsökt middag tillsammans med min kära Anna. Ett otroligt värdigt avslut på en underbar helg med min familj.

Kommentarer
Postat av: Pappa

OOOjaaaa! -Rascal Flatts for ever!!!

2012-03-08 @ 13:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0