Beavercreek, Colorado

Ja, för den som missat så har jag varit på skidsemester med min värdfamilj tors-tis för snart 2 veckor sedan. Vi åkte TIDIGT på torsdagmorgon till Philly för att hinna med vårt flyg som lyfte 7.45 på morgonen. Inga problem på ditresan och så, jag sov den största delen av tiden. Däremot så var det så att när vi väl landade i Denver fick vi veta att vägen till Beavercreek hade vart avstängd hela morgonen typ så den minibuss vi beställt som transport var cirka 2 timmar från flygplatsen vid det tillfället och på en stängd väg dessutom. Detta resulterade i att vi allihop fick sitta och vänta på flygplatsen i cirka 5 timmar innan han kom. Väl framme fick jag se vad det var för "limo-service" vi kulle åka. Jag skojar inte när jag säger att det var typ exakt en sån buss jag åkte till skolan i låg-/mellanstadiet. En lite mercedes minibuss. Familjen var väldigt imponerade över denna och jag kanske inte lika mycket. Jag säger inte att det inte var bra utan bara att det var inget nytt liksom. Sen vägen dit, ja det var ju helt otroligt vad han körde på den enligt familjen. Men även där kände jag, som snövan svensk, att det där var väl inget speciellt?! haha! Svårt att imponera på mig vad det gäller skidsemestrar antar jag.

Det som däremot imponerade mig VÄLDIGT var det flotta hotellet som då även hade utomhuspool och utomhusbubbelbad. Ja, jag säger då det. Där vart första anhalt när vi kom fram om vi säger så. Rumsindelning var som sådan att jag och trillingarna delade ett rum och Föräldrarna och minstingen delade. Efter bubbelpoolen åt vi mat på hotellets restaurang och sen bums i säng.

Nästa morgon var det upp i tid för att åka snowboard. För att sumera denna semester lite grann kan jag säga som så att dagarna såg ut ungefär som så att vi gick upp runt halv 8 tiden. Käkade frukost på the marketplace och sen tog vi gondolliften över till backen vid 9-tiden och sen skidåkning till lunchtid. Matpaus och sedan skidåkning igen tills backen stängde vid halv 4-tiden typ och då tillbaks till hotellet. Väl där tog vi oss duschar och sen ut och åt middag på restaurang. Efter maten var det vi som gick bums till säng igen för man var helt utsliten.

Såhär såg ungefär alla dagar ut med undantag för söndagskvällen då jag och ungarna var själva efter backen och beställde in roomservice och kollade på film för föräldrarna var ute på date.

Semestern var bra och jag låter bilderna tala för sig själva och jag själv kom hem med en uppbränd haka och blåsor på näsan. Så summa sumarum så var allt bra. haha!


Sarah

Mike

Matt

Jag och pojkarna

Utsikt från liften

Underbart vackert

Jag och Nick

Min värdfamilj

Jag och Matt

Jag och pojkarna igen

Fint väder hela veckan

Fler bilder kommer vid senare tillfälle. Nu kallar jobbet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0