Tjugoåttonde December

Vill bara berätta om natten mellan den 28e och 29e December. Vi kom tillbaks till hostelet vid typ 2 på natten. Vi hade varit på rummet tidigare och checkat in före vi drog till Sara. Väl inne i rummet misstänkte vi, på grund av sakerna där inne, att vi kom till att bo med killar. Hm, tänkte vi, vi hade ju bokat för bara tjejer. Så när vi då mitt i natten kom tillbaks till rummet var vi båda spända på att se vad det var för folk vi bodde med. Tror ni de var hemma än? Nej, visade sig att de, liksom vi, var nattugglor.

Vi gjorde oss i ordning för kvällen och kröp till sängs. Efter kanske 15 minuter öppnas dörren och in kommer två Australiensiska killar. Varken jag eller Matilda klev ur sängen och hälsade utan båda låg vi och tjyvsov och hoppades på att de skulle fatta att det faktiskt var folk som sov. Men nej då, de kommer in vid halv 3-tiden på natten, fulla och sätter igång snacket med en gång. Det gör ju inte saken bättre att snacket gick kring att de inte förstod hur tjejer kunde bli arga på killar som var otrogna och blablabla... Behöver jag nämna att nästa morgon låg jag och Matilda kvar och "sov" tills de lämnade rummet? Vi skulle ändå inte bo där fler nätter och efter gårkvällens samtal kände ingen av oss särskilt sugna på att prata med dem. Nej usch, tack och lov var det dags för utcheckning igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0