Sista dagarna i NYC

Dagen efter nyårsafton kan vi väl säga var en riktig slappdag. Jag och Matilda kom väl ifrån Hostelet vid 11-tiden. Satte oss på ett Starbucks och började leta restaurang inför kvällens inplanerade finmiddag med Sofia och Lisa. Vi hade bestämt att det skulle va en fin start på det nya året och ett fint avslut på vår tid tillsammans i staden. Efter att ha letat i cirka 1 timme bslöt vi oss för att strunta i det hela och bara strosa upp Hell's Kitchen-området tills vi fann något som föll oss i smak.

Istället vandrade vi vidare på en promenad genom Central Park. Stannade till vid en svensk liten stuga, the Boat House och efter Central Park också det kända Guggenheim-museét. En kort tunnelbanetur senare och vi var nere vid Flatiron-building. Här togs några obligatoriska turistbilder innan vi promenerade vidare neröver. Ett litet depåstopp gjordes på ett av de fränaste Fro-Yo-ställena jag någonsin sett. Man fick göra sin egen och det fanns verkligen hur många olika sorters toppings som helst. Galet gott!

Klockan hade nu blivit dags för oss att möta upp Sofia och Lisa för middag. Vi började promenaden från Times square mot restaurangerna och gissa vart vi hamnade till sist? Jo, på en Thai-restaurang(!). Ni som känner mig vet ju att jag inte är något väldigt förtjust i asiatiskt över lag. Men jag tog en för laget och det var faktiskt helt okej. Vi hade det otroligt tervligt om inte annat och kom undan med en riktigt billig 4-rätters. Inte allra värst ändå.

Innan vi sen begav oss tillbaks till Hostelet tog vi ett stopp på "the Amish Market" där S och L inhandlade frukost inför sin resa som skulle ta plats nästa morgon. Sen tog vi tunnelbanan hem. En liten parentes som kan vara värd att nämna med avskedet var att jag och Matilda höll på att bli klämda i tunnelbanedörrarna. Tänk er den här synen: Först jag som precis lyckas trycka mig ut ur dörrarna med världens fetaste jacka och allt. Sen Matildas tur, det ser helt omöjligt ut, men skam den som ger sig, hon lyckas också pressa både sig själv OCH väskan igenom. Kan ju säga som såhär, Lisa och Sofia fick sig ett gott skratt iallafall. Här sattes det punkt för den här dagen.

Nästa dag drog vi Guggenheim-museét(denna gång gick vi faktiskt till och med in) och en lunch med Denisa och hennes kompisar följt av ytterligare lite shopping. Sen en busstur hem och en 70-dollars Taxiresa till huset. ÄNTLIGEN HEMMA!


Swedish Cottage

Inte alls iscensatt bild

Matte och Guggenheim

Flatiron building

Jag och min gigantiska Fro-Yo

Dumplings - helt okej faktiskt måste jag säga

Lisa och Matilda

Gigantisk kundvagn på utställningen - en sån här skulle vi ha på ICA för alla storhandlare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0