Juletid i Vermont

Dagarna uppe i Vermont spenderades med snowboardåkning, fika, promenader och filmmys. Vi fick chansen att sova iallafall liiite längre på mornarna och jobbade bara torsdag- och fredagkväll. Julafton spenderades till stor del framför datorn där vi skypade med våra familjer. Vi fick kolla på Kalle Anka via skype och följa med ett varv runt julbordet och se på festligheterna som där erbjöds. Fick säga hej till Farmor, Jim och Greta utöver min familj.

Min värdfamilj frågade mig hur det kändes att vara borta från familjen på jul. Ja, vad ska man svara på det? Jag var nära till tåren ett par gånger men frågan är varför egentligen? Klart jag otroligt gärna hade velat vara med dem och äta och ha det mysigt men nu är det ju inte så länge kvar, så det går bra. Vet inte hur man ska beskriva det men det kändes inte så hemskt eftersom att jag sett iallafall mamma bara veckan innan och eftersom att jag hade min Matilda hos mig.

Julmiddagen blev något provisorisk, med tanke på den "exploderade" ugnen, men gott var det. Avslutade kvällen med lite filmmys med familjen.

Juldagen började tidigt klockan 8 på morgonen med att öppna "lite" klappar. Jag har ALDRIG I MITT LIV sett så mycket presenter på ett och samma ställe. Jag fick ofta väldigt mycket julklappar när jag var lite det ska jag inte sticka under stolen med, men det här var i en klass för sig. Även jag och Matilda hade fått oss varsinn hög på golvet bland alla andras :) Wiiiie!

Eftermiddagen fortsatte vi med att packa ihop väskorna, planera lite Washington, äta middag och kolla "Rise of the Planet of the Apes" tillsammans med familjen, innan vi avvek mot sängen för att sova inför en lång resdag nästa dag.


Min och Matildas FETA säng

Taggad tjej iklädd långkalsoger innan backen

Julaftonspromenad

Skidbacken(en av alla)

Julaftonsfika

Sarah bland alla sina klappar

Nick och Mike bland sina

Nick verkade nöjd med min present - konstigt? Nja, fick precis det han hade bett om...

Matilda med sin julestrumpa

Far och son i matchande outfits! Haha!

Matilda bredvid den STORA julegranen, hemma i Jersey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0