NYC med familjen

Tror inte det är mer än rätt att börja mitt maraton-bloggande med ett inlägg om min och Annas helg i NYC med mamma och morbor. Det hela började på fredagkvällen den 16e December med att min taxi avbeställde sig själv (!) så min värdpappa fick köra mig till Mt. Laurel busstation där jag mötte upp Anna. Med min feta röda resväska och min lilla bag i händerna började färden mot The City. En 2 timmars bussresa som avslutades på Port Authority där jag, redan innan vi parkerade, fick syn på mamma genom glasrutorna med sin ryggsäck(?!) på ryggen. Ja vad kan man säga? Trots ryggsäcken grät jag ändå när jag äntligen fick krama om henne igen. Det var känslosamt minst sagt. Men vad annat kan man förvänta sig när man inte setts på 3 månader? På plats var även min morbror Johannes och tillsammans begav vi oss, alla 4 mot hotellet för att dumpa väskorna. OCH VILKET RUM VI FICK :D Helt klart godkänt enligt mig och Anna, mer än godkänt. Fet säng och stort utrymme, vad mer än det kunde vi ha önskat oss? Efter vi lagt av oss packningen gick vi och åt middag. Mums, gott med mat tyckte vi nog allihop.

Lördagen spenderades mest åt shopping nere i Soho-kvarteret egentligen. En tur inne på Century 21 hanns bland annat med. Fick även för första gångne i mitt liv nöjesshoppa för någon annans pengar då jag inhandlade smink åt Magda! UNDERBART. Middag på hemligt ställe var dagens höjdpunkt och jag tror aldrig två 19-åriga flickor har varit mer bubbliga än vi. Mamma och Morbror visste knappt vad de skulle säga. Men för oss, var det här STORT!!

Efter middagen var det dags för mig och Anna att ge oss ut på egna äventyr. Vi kom tillbaks till hotellet vid midnatt. Hade bestämt oss för att en utekväll på en klubb i NYC skulle bockas av vår "To Do-list". Som alltid när jag och Anna får för oss något, var vi tvungna att genomföra vår plan. Så klockan 2 satte vi oss i taxin som tog oss till klubben "Webster Hall". Jag behöver inte säga så mycket mer än kvällens citat: "I love white chicks, you're so fresch!" Ja, det sumerar väl rätt bra vad det var för klubb vi var på. Hursomhaver så hade vi det i allafall grymt kul tillsammans och nu kan vi säga att vi gjort det!

Söndagen toppades av med lite mer shopping, skridsko-åkning och ännu ett farväl. Känns alltid lika konstigt att säga hejdå till sin mamma men som tur är så vet jag att jag får se henne igen om nu mindre än 2 månader. Det känns så skönt att veta det. Idag den 18:e December gick även första flyttlasset hem till Svedala för mig då min feta röda väska gick hem fullproppad med sommarkläder. Ångest på att packa upp alla kläder men det får bli ett senare projekt. Kvällen avslutades med julkonsert i Svenska kyrkan i NYC där Sara medverkade. Oerhört mysigt med en riktigt Svensk helg i the City.

Nu, Bildbomb.... (För den som undrar vart morbror och mamma är så är svaret enkelt, ingen av de är särskilt förtjusta i att vara med på bild, så de var fotografer för det mesta istället.)


Goofing of inne på Levi's

En sån här mössa skulle alla ha

Busigt leende efter att ha gjort något lite förbjudet

Otroligt glada tjejer på restaurangen

SJukt nöjda över att få desserten "on the house" Wonder why?!

Skönaste plagget jag har testat i hela mitt liv

Redo att inta NYC

Finns inga ord för hur mycket jag älskar den här bilden

Jag inför klubb-utgången

Rockefeller Center-granen

Två tagna tjejor efter en fullspäckad helg

Bambi på hal is får avsluta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0