Nyår på Times Square

Nu har vi kommit så långt som till självaste nyårsafton. Dagen jag väntat spänt på ett bra tag. Tidigare i veckan hade vi vart på filmen "New Years Eve" på bio som en uppladdning liksom. Det gjorde ju inte saken bättre säger jag bara, jag kände - jag måste vara där. Planen var att käka en redig brunch och fylla upp matsäcken runt middagstid och sen gå och ställa sig och hoppas på att vi kunde komma tillräckligt nära.

Så klockan 11 kommer Sofia och Lisa till vårt hostel och vi har bokat bord på närliggande restaurang. Vid 11.30 kommer menyerna in och vi börjar vårt frosseri. Det finns inga ord för vad mycket mat vi hade på bordet alltså. Servitrisen fick liksom bära ut i omgångar för att det ens skulle få plats på bordet. haha! Det bästa av allt är ju ändå sen när notan kommer in och man inser att man käkat "frukost" för priset av en finmiddag typ. Men jag antar att vi kan säga att våra skrattattacker under våra måltider här i Amerikatt har gjort allt värt det. För att citera Sofia: "Hiii! I'm Garrrry, I'm Scottissssshhhh!". Saknar dig redan Sofia <3

Hursomhelst så gick vi, efter frukosten, direkt till tunnelbanan och drog oss ner mot TS. Hoppar av på 50th street och på ett litet bananskal halkade vi rakt in i en av alla metallburar på 47th street med helokej utsikt över scenen. Där hade vi kommit och trott vi skulle hamna asdåligt till men så visade det sig att vi faktiskt fick rätt okej platser. Här stod vi nu packade som sillar i 11 timmar och räknade ner medan artister som Lady Gaga, Justin Bieber, Hot Chelle Rae, Pitbull, Drake och Cee Lo Green spelade på scenerna. Det var en väldig massa kändisspottning den här veckan vill jag lova. Mina papparazzi-bilder är av världsklass kan jag också stoltsera med (separat inlägg för dem kommer).

För varje timme vi kom närmre tolvslaget kunde man känna hur trycket bara växte. Stämningen var på topp och folk runt omkring var glada, trots rygg- och benont. Ingen toalett hade man sett skymten av heller på 11 timmar. Men vad gjorde väl det när det man levde på var cereal bars, ingenting att dricka. Sjuka förhållanden och det hela är ganska sjukt att så många människor faktiskt genomlider detta varje år. Det brukar uppskattas att där är cirka 1 miljon männskor varje år. Så där var jag, mitt bland alla andra 999 999 personer. Känns ändå som att det här nyåret är ett man kan bocka av på sin "bucket list", för när 12-slaget kom kan jag bara säga att lyckan var total. Jag började nästan gråta där jag stod när nedräkningen pågick. Att få stå där med mina svenska kompisar och räkna ner med alla andra: 10, 9, 8, 7...... 3, 2, 1 HAPPY NEW YEAR! Times Square gungade och vi gungade med. Underbar känsla av att det nu var nytt år, ett år som kommer bli det bästa hittils! Wiie, gott nytt år världen önskar jag!


Innan frukosten sa Lisa: "Idag tar jag notan, ta det ni vill" Detta ångrade hon bittert när slutsumman kom.... hahahhahaha!

Pannkakor och Popovers

Sandwich

Omelett och Bacon

Folkmassa

Taggade brudar

Sittpaus

Hej folk!

I väntan på tolvslaget

HAPPY NEW YEAR TIMES SQUARE

Första bilde på oss 2012

GÖTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0