DC med Matilda

Tisdagmorgon och jag och Matilda vaknade upp pigga och fräscha, hotellsängen hade tjänat oss väl och vi var redo för en riktig turistdag. Vi började med ett depåstopp vid frukosten. Mums på hotellfrukost alltså. Efter att ha checkat ut och dumpat väskorna begav vi oss ut med kamerorna i högsta hugg.

Under dagen hann vi med The Spy Museum, Museum of American History, Museum of Natural History, Pizzeria Paradiso, Vita Huset, Washington Monumentet, World War I monumentet och Georgetown. Ja många saker hann vi med men även en del som vi helt enkelt inte hade lust med. Men en fin dag hade vi trots regnet som föll. Kvällen avslutades med en timmes väntan i ett parkeringshus på att vår kära MEGABUS skulle komma. Inte menat att bussen är större än normalt utan bolaget heter så. Efter många om och men kom vi tillslut, vid 1, fram till NYC. Hoppade på tunnelbanan och tog oss smidigt till Hostelet. Så fort vi kom innanför dörren och fram till receptionen kommer Sofia springandes ut från ett rum. Vi bara omfamnar varandra och jag börjar som vanligt typ att gråta. Känslan att få träffa en av sina närmaste, efter att ha varit ifrån varandra 15 månader, är obeskrivlig. Fy vad gött det var verkligen. Bättre start på vårt NYC-äventyr kunde vi inte ha fått.

Matte och jag checkade in på vårt rum och vi hade "lyxen" att ha ett 2-rum så det var bara vi där. Här vart det födelsedagspresent och julklappsutväxling som tog plats mellan mig, Sofia och Magda (trots att hon inte var där). Jag fick en asmysig vit tubscarf som kommer komma till stor användning OCH Glee-boxen säsong 1. Den används redan flitigt och i skrivandets stund har jag precis avslutat ett avsnitt nu.

Lite bilder nu på dag 2 på min och Mattes semester.


Någon random rolig Japan

Kolla blodtrycket när man ändå kan

Hej Hajen

Michelle Obama's klänning från installationsbalen

Hoppbild på någon trapp(älskar vaktens gula regnkappa)

Pizzeria Paradiso - rekommenderas

Segway-ligan, jag dör lite varje gång jag ser den här bilden för det ser så kul ut

"Bett, gör en pose framör regnbågen så bilden blir roligare att kolla på sen"

Den här bilden är för din skull Matte

Häng på hostelet

Vår hårdrocksdörr, kändes som vi steg in i Hanoi Rocks logé.

Kommentarer
Postat av: Matte

Åh, jag längta tillbaka när jag läser allt detta*! Vad fina bilder du har lagt upp <3

2012-01-13 @ 15:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0