NHL-matchen

JAG HAR TOUCHAT HENRIK LUNDQVIST!! Jag är helt i extas, detta är fantastiskt. Låt mig börja från början. Klockan ringde 7.30 och Bettan var snabbt uppe. Väskan hade jag packat sedan kvällen innan för att jag skulle kunna sticka iväg till gymmet och ta mig en dusch. Har ni inte dusch hemma kanske du sitter och tänker nu!? Svaret är: Jo, det har vi, problemet är bara att jag inte kan duscha utan att väcka hela huset. Därför valde jag enkelt att sticka till gymmet och duscha där!

Efter gymmet durade jag och Åke vidare till Marlton där Anna och Kerstin då väntade. Men innan vi drog iväg mot Philly var det ansiktsmålning som stod på schemat. Jag och Anna har ALLTID velat vara sånna patriotiska supporters men aldrig liksom vågat. Men nu äntligen var det dags för oss att ta steget. Med Svenska landslagströjor och Svenska flaggor på kinderna var vi två EXTREMT SVENSKA brudar påväg mot Wells Fargo Center i Philly.


Gul och Blå ända in i själen

Icke att förglömma våra fantastiska skyltar som vi förberett dagen innan också. Även dessa var förstås spetsade med flaggor och gick självklart i Gult och Blått. Ingen skulle kunna missta sig på vart vi kom från. På skyltarna stod:

1. Henrik Lundqvist - The King #30
2. Henrik Lundqvist - Made in Sweden


Övade mig lite, inför matchen, i Annas rum

Efter ett mindre misstag av mig med GPSen(No Toll-charge - YES PLEASE) hittade vi iallafall tillsut fram till arenan och parkerade. Kliver ut ur bilen med kamerorna i högsta hugg och mot arenan gick vi. Vi trädde in i fan-shoppen det första vi gjorde för vi hoppades på att kanske kunna köpa en Lundqvist-tröja men ack sånna problem det skulle visa sig bli. Här fanns det inte något Rangers-aktigt på milslångt avstånd. Förutom!!! 2 st trogna fans, far och son som då vart våra räddare för dagen. Det visade sig att de var TROGNA som få och hade full koll på vart man skulle vara, väl inne på arenan liksom. De säger att om vi följer efter dem så kommer vi tillsut hamna där Rangers kommer värma upp. Alla tiders tänkte jag och Anna! Så där halkade vi in på ett bananskal in alldeles precis där Henrik Lundqvist inom ett par minuter skulle beträda isen. Vad kan jag säga!? Det händer bara oss, har vi sjuk tur eller vad??

Efter en stunds väntan och lite instruktioner från en mycket entusiastisk man så var det då dags. Ögonblicket vi väntat på såååå länge. Nu skulle vi ju äntligen få se våra drömmars man. Och om vi såg honom också vill jag bara säga. Han var ju först ut och med en väldig fart beträdde han isen och vi hann knappt se honom. Vi fick trots allt en hel drös med knogslag av var och varannan av resten av spelarna. Sen står vi då där med våra skyltar och Henrik for fram och tillbaka på isen och vi bokstavligt talat dog där vi stod. Vid ett tillfälle åker han då fram till sargkanten för att byta klubba och dricka lite vatten. Då skriker mannen bakom oss på honom för full hals, för att få honom att se OSS. Han kollar upp, läser våra skyltar och ger oss en huvudnick(!). Jag och Anna kollade på varann och skrek med den gällaste rösten vi kunde hitta!!


Klubborna <3

Henkes!!!!

Där stod dem och här hängde vi ner med våra huven

Henrik stretchar

Såhär nära stod vi

Troligen strax före eller efter huvudnicken

När det sen då var dags för alla att kliva av isen igen så var det nästan som att Henke "letade upp" våra två händer och tro det eller ej så gav han oss varsitt knogslag. Jag och Anna var så lyckliga så nu kan vi nog dö lyckliga!!! Efter denna mer än fantastiska händelse begav vi oss vidare till våra platsersom var lite längre upp från isen. Men det var egentligen rätt bra för vi hade SJUKT BRA utsikt över allt och alla. Vi hamnade bredvid den fetaste människan jag någonsin sett. Hemskt att jag uppmärksammade det men det var verkligen extremt!


Var tvungen att ta en bild...
Under pauserna var ju jag och Anna ute och köpte lite hederlig match-mat. Jag kan ju säga att den svenska utstyrseln fick sin uppmärksammhet. Matchen i sig slutade 5-2, vinst till NY Rangers och jag och Anna var några av de få som firade vinsten! Sjukt nöjda var vi att just VI hade hejat fram Henke och hans lag till en seger.


Sjukt mycket folk

Anna hejar glatt

Det blir inte en riktig NHL-match utan en fight - it's funny cause it's true

Några citat från dagen ska få avsluta detta inlägg:

"Sweden got nice ass", "Are you made in Sweden? I drive a VOLVO" ,"Swedish Girls - You gotta love them".

Slutsatsen är väl att Sverige är älskat runt om i världen!!

Kommentarer
Postat av: Emma

GO SWEDEN ! ;)

Härligt Bettan - jättekul att läsa din blogg !

2012-02-16 @ 14:32:52
URL: http://maerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0