Hembiljetten bokad

Ja som rubriken antyder så är då mitt hemflyg bokat och klart.  Måndagen den 6 Februari kommer gå ner i historien som den dagen då jag fick veta när jag skulle få komma hem. Vilket datum det är får förbli hemligt ett litet tag till men jag kan ju säga som så att för mig känns det typ som att det inte är någon stund alls kvar. För den som undrar hur hela den här processen går till så är det så att man får önska 3 datum, inom 30 dagar efter ens programtid är slut (1 årsjubileumet)och från och till vilken stad man vill flyga. Sen bokar organisationen den dag som blir bäst(billigast) för dem. Så jag kan avslöja så mycket som att jag kommer flyga hem från San Francisco. Flygresan i sig kommer ta typ 15 timmar typ. Inklusive ett litet depåstopp i Amsterdam. Dessutom flyger jag genom 9 tidszoner så lite sådär lagomt jetlagad kommer man nog vara...

Det är så himla sjukt att jag kan inte fatta det. Jag har varit här i snart 1 år och det har verkligen gått superfort. Som alla sa när jag hade vart här i 6 månader - "Andra halvan går mycket fortare". Det är verkligen sant. Sen September har varje månad bara flygit iväg. Det börjar med att det är den första dagen i månaden och sen helt plötsligt är det den 18:e som liksom är mitt månadsmärke varje månad. Eftersom jag kom 18:e April liksom. Sen efter den dagen är det mindre än 2 veckor kvar tills det är början av nästa månad igen. Det hela går bara runt runt och man hänger knappt med i svängarna.

Men nu är då iallafall hemflyget bokat och jag, Magda och Ida har börjat planera våran resa som drar igång inom ett par månader. Vi kommer besöka:

- Las Vegas
- Grand Canyon
- San Diego
- Los Angeles
- Santa Barbara
- San Francisco

Säkert en hel del till stopp på vägen men de ställena är liksom våra huvudmål. Det mesta kommer nog kretsa kring shopping och sightseeing. Alltså då är det ju liksom slutet och jag kommer typ "behöva" shoppa upp alla pengar jag sparat under året.... För det är ju väldigt mycket menar jag - NOT! haha! Men det är ju liksom sista chansen att köpa unika saker som folk därhemma inte har tillgång till. Ja vad kan jag säga, jag är i lyckorus över att veta EXAKT vilket datum jag kommer vara hemma i min säng i Blomma <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0