Hej då Ann Sofie

I helgen var det då dags för ytterligare ett avsked, denna gången kära Ann Sofie. Detta är det värsta med hela aupair-grejen, alla vänner man får som sedan åker hem till sina respektive länder allt eftersom. Detta avsked var för mig, det mest ledsamma avskedet so far. Jag vet inte om det kanske hade mycket att göra med att min tid närmar sig också och man börjar känna sig mer och mer blödig. Eller också kanske det har att göra med att jag känner att jag och Ann Sofie har kommit varandra så nära. Det enda som gör att det känns LITE bättre är att hon inte kommer bo längre bort än i Danmark. Japp, du läste rätt, i vårt kära grannland Danmark. Så besök antingen i Sverige eller Danmark är redan bestämt. Så istället för att säga "Goodbye" så sa vi "See you in Scandinavia". Det känns så skönt att kunna säga det och veta att det inte är länge kvar alltså! Woohoo!

Lördagkvällen blev i vanlig sed på Cheesecake Factory. Det har ju liksom blivit lite utav vårat hängställe. Så jag, Anna och Ann Sofie fick efter 1.5 timmes väntan ett bord på den minst sagt eftertraktade restaurangen. Här avnjöt vi nu en mycket god middag i riktigt festlig stämning. Inleddes med alkoholfria drinkar följt av trerätters middag. Som tredje rätt, dessert, var det ju som bekant dags för cheesecake. Vi tjatade på servitören att få lite specialbehandling. Vi valde alla varsinn men bad om att få dem delade i hela 3 delar. Detta var inte möjligt... FÖRST! Men efter lite bönande och bedjande fick vi tillslut in hela 9 styck (!) tallrikar med cheesecake i alla smaker. Ja, det var nog svårt att missa att vi firade!!


Ha de så kult på restaurangen!!

Mysigt på restaurangen

Jag, Anna och 9 tallrikar cheesecake

Vi fick Valentine's Day present av Ann Sofie

You'll be in my heart <3

The Gang

Gruppbilder med våra Cherry's

Efter middagen blev det en minnesvärd kvittosignering. Säger bara: Last Friday Night, Call Me, Ballong-Britt... Sedan var det vi som pös från restaurangen illa kvickt. Slängde in oss i "Kerstin", som då bekant Annas bil är döpt till, och begav oss mot bion. Här skulle man då kunna tro att det var dags för oss att se en film, men ack så fel ni har. Nej här skulle vi bara ta en sista gruppbild tillsammans för att minnas den oh så välbesökta lokalen. Vidare styrde vi kosan mot TGI Friday's där vi fick en impuls och frågade en snubbe som väntade i sin bil om han kunde förklara för oss vart vi kunde hitta just TGIF. Låt mig tillägga att han bara skrattade. Tur vi var på så bra humör och kunde glädja andra. För påhitten tog inte slut här nej. Vi letade upp ett Dunkin' Donuts med drive-in och försökte oss på att beställa " 3 cheeseburgers, 3 large cokes, no pickles please". Vad får vi för svar? "CheeseBurritos?" på lite knacklig engelska... Det fick inte det genomslag som vi hoppats på så efter ett antal upprepningar körde vi därifrån illa kvickt. Ja vad kan man säga!? Tanken på att Ann Sofie skulle dra hem gjorde att vi blev på troublemaker-mood. Men inte mig emot.


Det episka kvittot

Jag och Anna

Jag och Ann Sofie

Biobilden

En sista sak som ska få sumera kvällen är: "It looks really funny in slowmotion, you got some great moves" <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0