Intagningsprov

Klockan 04.30 var jag uppe denna tisdagsmorgon. Jag hade tidigare under våren sökt Gospellinjen på Glimåkra Folkhögskola och fått tid för intagningsprov Tisdag 24/4 15.45 svensk tid. Detta innebär upp tidigt för uppsjungning i duschen. Stackars Magdalena och Ida som fick stå ut med min "Mia och Maria" halv 5 på morgonen. Klockan halv sju gick Magd och Ida iväg till Starbucks och jag gjorde mig i ordning mentalt för det som komma skulle.

06.45 på morgonen, lokal tid, ringde det i skypen och därmed var min audition igång. Jag fick sjunga 2 låtar och göra lite rytm- och sång-övningar med dem och även en del där jag berättade om mig själv. I rummet jag skypade med satt cirka 7-8 personer och lyssnade och där bakom kameran satt lilla jag. Det var en intressant upplevelse som jag är otroligt glad att jag gjorde.

2 veckor efter Audiotion fick jag beskedet hem till brevlådan att JAG KOM IN. Så i Augusti kommer jag flytta ner till Skåne för att gå folkis i ett år, glad tjej!!!

Trackback
RSS 2.0