NYC för femte gången i år

Puh, jag vet inte vart jag ska börja. Den här helgen har varit den bästa helgen sen jag kom hit, LÄTT! Jag är så fruktansvärt glad just nu och dagen kunde nog inte varit mer perfekt än vad den var. Dock är detta inlägg ej om dagen som var utan om gårdagen, alltså om New York-turen som gjordes.

Morgonpigg som jag är (ironin flödar) så var jag uppe redan klockan 6.00. Gjorde mig i ordning för dagen och käkade en go frukost. Lämnade huset klockan 7.15 cirka och for mot Anna. Hämtade upp henne och for vidare mot Cherry Hill där the Boltbus plockade upp oss. Bussresan tog som vanligt cirka 1h och 40 min. Påvägen satt jag bredvid en tjej med en mycket udda stil. Skulle vilja kalla det för mangagoth. Stilen påminde typ om en mangafigur med goth-stil. Jaja, hursomhelst så kom vi ju fram tillslut. Började med att ta oss en tur till Starbucks och köpte oss lite "fika" och avverkade ett välbhövligt toabesök.


Ann Sofie och Anna

Anna och jag

Efter detta toabesök begav vi oss ut, taggade som få på en dag fylld med shopping och chill i "the City". Forever 21 blev första stoppet och en väst, ett par solbrillor (ja, mitt fjärde par sedan jag kom hit, jag avverkar dem som furor) och världens sötaste klänning. Väl där inne mötte vi upp Michelle och Tabea. Så nu var vi ett gäng på 5 tjejer som strosade runt på Manhattan. Efter ett tag mötte vi även upp bästaste Sara (jag är väl medveten om att det inte finns något ord som heter bästaste men jag gillert ändå). Så nu var vårt gäng på 6 tjejer samlat. Vi bestämde oss för att äta en rejäl lunch på Hard Rock Café. Där vi tog en gruppbild framför gitarrväggen. Har bilden på min lilla anslagstavla nu och lägger upp en bild på den en annan dag för orkar inte kliva upp ur sängen, ta fram kameran och fota just nu.

Efter en brakmåltid där gick vi vidare över Times Square. Mitt i klungan mötte vi "the naked Cowgirl". Har sett henne där förr men nu var det dags att ta tag i saken. Vi betalade 3 dollar för att få ta en bild med henne. Låt mig tillägga att jag kände mig så otroligt smutsig efteråt. Kände mig äcklad av mig själv, haha! Betala för att ta en bild med en ÄCKLIG gammal halvnaken tant. Men jaja, vad gör man inte för att samla material till bloggen??


Alltid med ett leende på läpparna även fast tankarna i mitt huvud var allt annat än lyckliga...

Efter denna minst sagt traumatiska upplevelse vandrade vi vidare mot Central Park. MEN först ett stopp på the M&M house och på MAGNOLIA BAKERY. Köpte för första gången i mitt liv en cupcake som sedan avnjöts i Central Park på en av alla gräsplättar där.


M&M's i lösvikt någon?!

Svenska flaggan - STOLT!

Jag med min nyinköpta cupcake

3 Svenska flickor

MUMS!

Efter fikat i Central Park (svårt att förkorta på något bra sätt...) bestämde vi oss för att påbörja vandringen tillbaks till busshållplatsen. Om vi säger såhär så var det inte en jättekort vandring. Cirka 25 kvarter och 3 avenyer. Men det är lite det jag kan tycka är charmen med NYC att man vandrar genom staden, det finns ju så mycket att titta på längs med gatorna. Vi hade tänkt trycka in lite shopping på vägen tillbaks men på grund av "Brazilian day" hade man i princip spärrat av 7th avenue och så. Därmed beslutade vi oss för att gå 8th avenue ner och detta resulterade i - ingen shopping på tillbakavägen. Men jaja, vi hade ju trots allt hunnit med lite tidigare på dagen. Utöver Forever 21 så fick jag även med mig ett par nya, låga, vita Converse - LYCKA!

Bussen for tillbaks mot Jersey 7.30pm och på bussresan hade jag och Ann Sofie en minst sagt trevlig konversation. Körde på engelska för det blir så hackigt om vi pratar danska/svenska. Väl framme i Cherry Hill satte jag och Anna oss i min pärla och rullade hemöver. Taggade som få lyssnade vi på dagens låt - Do you wanna touch. Vevade ner rutorna på bilen och skruvade upp volymen och kände bara hur livet allmänt äger! Anna sov över hemma hos mig och kvällen bjöd på beef jerky, hershey twizzler's, facebook och Solsidan. Äntligen har jag funnit en svensk kompanjon som jag kan kolla Solis med. Jippi! Kvällen togs runt 2-tiden, med planen om att gå upp klockan 9.00 nästa morgon för att börja vårat "nya nyttiga liv" med en morgonpromenad...

Lite random bilder från dagen:


Hittade vad jag tror var världens fulaste huvudbonad (kändes som ett tantord men vad annars ska man kalla det).

Anna, Ann Sofie och Tabea

Sara, Michelle och jag

Hängde lite med Katy Perry på Hard rock café

Apple store som är öppen 24/7

Jag har npågot allvarligt problem. Kommer hem och kollar igenom bilderna och VARJE gång jag varit någonstans så finns det minst en sån här bild - det slår aldrig fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0