Måndagsfest!

Igår var det ju då måndag. Eftersom att jag och Anna redan söndagkväll hade bestämt oss för att gå på morgonpromenad så klev vi upp strax efter 9. Gick ut på en timmes promenad. Kände oss allmänt fräscha efteråt, käkade lite frukt och hoppade sedan i poolen. Med musiken i högtalarna ut och solen på himlen kändes livet sådär gött igen. Lite posébilder fick det ju såklart bli i poolen...







Efter en stund i plurret bestämde vi oss för att göra oss i ordning för lite shopping. Efter en stunds fixande till de ljuva tonerna av.... ja, allt möjligt, däribland November Rain och Slash's underbara gitarrsolo, var vi klara för avfärd. Styrde kosan mot Cherry Hill Mall. Det hela inleddes med ett 20-minuters letande efter en parkeringsplats. Det var så sjukt mycket folk överallt så vi körde runt, runt, runt men inget! TILLS, yes en ledig plats. Kör fram och inser att nej, det var handikapparkering det ja. Helt spontant utbrister jag då: "Tänk om mna ändå hade vart handikappad". Det lär ju ha varit första och sista gången jag kände så. Men det är såååå tröttsamt att köra runt med min gigantiska bil och varje gång man ser, vad man tror är, en ledig plats inse till sin fasa att där står en liten SMART-car eller liknande. Irriterad Bettan ja! Men efter många om och men fann vi ett parkeringsområde som var nästintill övergivet. Frågan är varför? Svaret är: För att amerikanerna är så otroligt lata och vill gå så lite som möjligt. När vi klev ur bilen hörde vi till och med en pappa som sa till sin familj, "ja, det är ju lite väl långt att gå menmen".

Shoppingen inleddes med en lunch på Saladworks. Mitt och Annas nya favoritställe. Man blandar sin egen sallad och det är HUUUUR gott som helst. Lär nog bli en och annan lunch där i framtiden också. Sedan började shoppingen på allvar. Vet inte hur mycket jag spenderade, men det var skönt att äntligen ha funnit en shoppingpolare som har "svensk stil" och shoppar på liknande sätt. Svårt för killar att förstå vad jag menar med det men ni tjejer förstår vad jag menar ;) Efter en hel del shopping avslutade vi dagen med att avnjuta en styck Frozen Yoghurt var i bakluckan på min bil. Nya fikastället!


Dagens outfit - Anna

Dagens outfit - Bettan

Klassisk bild i spegeln där ja

I'm so excited to be alive - så sant som det var sagt!

Magda, jag hittade den ultimata boken. Höll mig dock ifrån att köpa den för den här gången, men nästa gång kanske...

Efter en heldag med Anna på Cherry Hill Mall

Frozen Yoghurt

En glad Anna förbereder sig för familjens skratt åt hennes shopping

Helgen kan bara sumeras med ett enda ord - MAGISK!!

Kommentarer
Postat av: Desireé

Mmmm frozen yoghurt i USA. Fiiina kläder ni shoppade. =) Att få bada i en pool i varmt väder är ju underbart. Med tanke på att det öser ner och blåser som bara den här!

2011-09-06 @ 22:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0