Lördag - dag 6

Idag var det en guidad busstur på Manhattan som stod på schemat. Vi köpte biljett och begav oss mot stationen som låg närmast. Vad händer?! Jo helt plötsligt säger snubben som sålde oss biljetterna att vi borde gå till den som ligger uppanför. För det är tydligen lång kö vid Times Square. Sen sa han, gå före i kön och säg att ni vill sitta nere i bussen och så hoppar ni bara upp en våning på stationen efter det för det är Macy's, där går alla av typ :P

Sagt och gjort, vi klämmer oss in på bussen och sanna mina ord, vid nästa station kunde vi enkelt flytta upp och få grymma platser långt bak på bussen. Sjukt gött att vår guide var så rolig. Han sa flertalet gånger: "Oh, my god, look at the right side here. Drama going on with the police. We all love DRAMA". Ja, drama var det minst sagt. Demonstrationer och bilkrockar och en skum snubbe med katt på huvudet. Ja, sa jag att jag ÄLSKAR New York?

På kvällen gick vi på bio. Vi kollade på Straw Dogs. Alexander Skarsgård var ju en av huvudkaraktärerna så det var ju nästan tvunget liksom. Själva filmen var helt okej, Alex var snygg som alltid men gillade inte hans karaktär alls. Synd men jaja, lite ögongodis sådär kring midnatt är ju aldrig fel. Haha! Gick sedan tillbaks till hotellrummet och fick en god, men kort natts sömn.


Dagens Outfit

Snubben med katten vart inte glad när man tog kort utan att betala honom. "Kom och ta mig då" :P

Svampbob var utpå också

Polisen var rädda att tjuren skulle bli skadad av demonstranterna. Eventuellt kastrerad?!

Top of the Rock

I gammal sedvanlig ordning ska man ju köpa Converse till halva Sverige. De här tyckte jag var snygga

Central Park<3

Mäktiga vyer

Kommentarer
Postat av: Ida

åååh vad jag önskar att jag bodde närmare ny när jag läser inläggen och ser dina bilder!!! pittsburgh kan slänga sig i väggen!!

2011-09-22 @ 03:13:27
URL: http://likeiwantit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0