Fredag 16 September - dag 5

16 SEPTEMBER - också kallat MIN FÖDELSEDAG!!!!!
Vaknade upp och kollade Facebook det första jag gjorde. (Ja, jag vet jag är patetisk men vad gör man?!) Under dagen rullade cirka 120 grattisönskningar in. Tänk att så många som 120 personer kom ihåg att det var min födelsedag. Det hade nog absolut inget att göra med att det kommer upp på Startsidan att det var min födelsedag. Tror alla hade memorerat det i sina huvuden och kom att ätnka på det när de kollade almanackan. Haha!

Dagen började, i numera vanlig ordning, med hotelfrukost och sedan gav vi oss ut på lite shoppingäventyr i "the City". Jag, Emil och Johannes gick själva och shoppade ensamma. Vi inledde med ingen mindre butik än COLONY. Himmelriket för en musiker som mig! Köpte med mig 4 notböcker och kände glädjen som strömmade genom kroppen. Därifrån gick vi raka vägen in till en musikaffär där jag kunde provspela lite ur mina böcker. Det var underbart! Är det något jag saknar med hemma så är det att bara kunna spela och sjunga AT ANY TIME!!

Vi fortsatte dagen med ett rätt lugnt tempo genom butikerna. Ett och annat fynd slank med från butikerna och kvällen närmade sig. Bord var bokat på en italiensk restaurang närmare the Hudson river. Jag hade haft ett enda önskemål - Att servitörerna skulle sjunga för mig vid efterrätten. Tror ni det hände?! JAAAAAAAAAAA!!!!!!

Efter en mycket god middag kom efterrätten in och 4 servitörer klämmer i med "Happpyyy Biiirtthday dear CUSTOMER" och ett litet ljus är tänt i min Tiramisu. Jag blåser ut ljuset och önskar mig...... Det säger jag inte för då kommer det inte slå in :P

Nöjd som få avslutade jag och Emil kvällen med ytterligare en liten shoppingrunda på Times Square runt 11-tiden. Älskar att affärerna stänger SENT!!!


Ground 0

Påväg mot middagen

Familjen (Emil räknas ju i princip in vid det här laget) vid middagsbordet

Jag och Emil var på romantisk middag för 2 (mamma följde med och fotade hela kvällen) haha!

19 ÅR!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0