Finmiddag som spårade...

I fredags när jag slutade jobbet kom Anna till mig och klockan 19.30 var helgen officiellt INVIGD! Vi bestämde oss för en finmiddag på "La Campagnola" som ligger här intill. Vi börjar kvällen med att få vatten av servitören. Och sen fortsätter vi kvällen med: att få vatten av servitören. Fortsatt får vi vatten av servitören. Ja som ni kanske förstår så var det här en sån där restaurang där man får vattenpåfyllt så fort man tagit en klunk. Stundtals kändes det nästan som att han fyllde upp medan jag drack. Ojojoj, tur man inte fick sig en dusch liksom. Vi beställde in mat i alla fall och tänkte köra 3-rättersmiddag som vanligt när vi är ute på våra livsnjutarstråt.

Vi hade väldigt trevligt och vår servitör var väldigt snäll och trevlig. Men var han kanske till och med liiite FÖR trevlig? En gammal medelåldersgubbe som när vi får in vår dessert utbrister med ett skumt skratt: "I wanna watch you eat it". Sen går han vidare mot de nästa borden och lämnar mig och Anna gapskrattandes och bara lite smått förvirrade. Öh, sa han det vi tror han sa?! Ja, det tror jag faktiskt att han gjorde. Efter den här repliken från servitören spårade hela resten av vår kväll. Som den alltid gör när vi är utpå så slår det slint någonstans och kvällen avslutades med att jag och Anna satt och spelade luftgitarr, luftbas, lufttrummor, luftcowbell, lufttriangel, luftharpa och ja alla andra instrument du kan tänka dig, inne på restaurangen till LIVE-musiken. När vi lämnade restaurangen lämnade vi med bravur och skapade ett eget provisoriskt dansgolv av uteterrassen. Ja, när man inte får komma in på klubbar får man ta det man får.

När vi sedan kom hem till mig svidade vi om till mjukisdressar. Dock var vi ju tvungna att ta lite hoppbilder innan. Självutlösare i mitt hjärta!


Kvällen började så fint med flottig soppa och allt

Fortsatte sedan med en otrolig huvudrätt men sen....

Luftharpa med känsla

MORE COWBELL

GLÄDJE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0