Det är på bokhandeln det sker...

Måndag - behöver jag säga något mer än tvätt? Nej, trodde inte det heller. När kvällen nalkades beslöt jag och Anna oss för att dra en fika. Istället för gamla hederliga Starbucks så körde vi på Bokhandeln! Japp, det är alltså på bokhandeln det händer grejer. Orsaken är att de på kvällarna har öppet en halvtimme längre än Starbucks. Vilket i sin tur innebär - en halvtimme till inne i värmen. Har inte nämnt det så mycket men höstkylan har verkligen dragit in här. Nu ligger temperaturen bara runt 20 grader om dagarna och efter en sommar på 30-35 nästan varje dag känns det ända in i märgen att det är "kallt" ute.

Jag fick ju en hel busslast med svenskt godis från Emil och mamma när de var här så tänkte att jag skulle överraska Anna med en liten "svenskstund". Fick även en liten födelsedagspresent från mina tjejer <3 Magda, Lovisa, Klara och Matilda hade skickat över lite svensk choklad (!) Kan ni fatta hur underbart det var när jag äntligen fick äta lite svensk choklad efter 5 månader utan! De skickade även med "jättesura" från Trollgott. Det kan inte bli närmre hemproducerat än så. Tillverkat cirka 4 kilometer från mitt hus så blev jag överlycklig. Även en liten Glee-dvd fanns med i paketet! Jag älskar ju mitt Glee så den här presenten var verkligen mitt i prick.

Nu åter till bokhandeln. Vi beställde båda varsinn varm choklad och när vi äntligen nådde vårt bord tog jag upp min överraskning. Kan ju säga att det var mer än EN glad tjej på bokhandeln. Så himla gött med Svensk choklad så det finns inte!


MUMSIGT GODIS <3

Kommentarer
Postat av: Ida

ÅHH skicka lite gödda till pittsburgh! ;) jag äslar att sitta på barns and nobles, det är liksom så fridfullt och alla är så avslappnade! har ni samma känsla i NJ? :p

2011-09-23 @ 04:08:58
URL: http://likeiwantit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0