College

Idag hade jag ett möte inplanerat på Burlington County College i Mount Laurel. Klockan 10.00 skulle jag vara där. Efter en mycket avslappnadne biltur dit kom jag fram. Hittade in till rätt ställe med en gång, frågade en person om rätt kontor och vips så var jag där. Tur jag tog med min Ipad så jag hade något att pilla på i väntan på att klockan skulle slå 10 för jag var tidig... "That's a first" tänker Magda nu! Jag vet att du gört! haha!

Det var inte mycket att välja på kan jag säga er. Första förslaget: EN DATAKURS. Ja, fast jag tror kanske inte att det är riktigt min grej..... haha! Kollar lite till och hittar en på bra tid som heter "Precalculus" Vad är det frågar jag?! Det är en mattekurs svarar hon. Ja, tänkte jag, det är ju faktiskt mer min grej, jag älskar egentligen matte så varför inte. Jag blir tillsagd att jag måste göra ett test som kommer ta 2 timmar för att se om jag kan nog mycket för att klara av kursen. Fixar med lite papper och går iväg till testsalen. Testet jag får göra är på datorn och har  A, B, C, D alternativ som svar. 12 frågor på elementary algebra. Mitt resultat vart 84/100. Inte illa kände jag för en som inte hållit på med matte på 1.5 år typ. Så jag gick därifrån nöjd och tänkte, ja men då blir det matte på college här då. TRODDE JAG JA!

Nejdå, det här var bara första testet som visade om jag var bra nog för att ta andra testet som i sin tur visade om jag var bra nog för att läsa kursen. Här ges jag ett häfte på inte mindre än 40 assvåra ekvationer och funktioner som jag inte kommer ihåg ett enda dugg av. Går tillbaks till min counselor och säger: "I flunked the test intentionally, it was way too long ago since I worked with math like that". Sen drar jag hem och skypar med Matilda istället... Totalt helt värt utbyte!!!

Kommentarer
Postat av: Magda

hehehe, de gjorde ja ;) MISS YOU <3<3

2011-09-24 @ 12:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0