Cheesecake Factory

Igår var jag på Cheesecake Factory för första gången i hela mitt liv. Helt galet vad gott det var. Kan inte fatta att jag bott här i snart 5 månader och INTE testat denna fantastiska restaurang ännu. Ojojoj, 7 månader kvar nu och en hel massa framtida besök har jag en känsla av.

3-rättersmiddagen blev som följer:
Förrätt - Ceasar Sallad
Huvudrätt - Pasta Carbonara
Efterrätt - Oreo cheesecake/Hershey's chocolate cheesecake. (half and half).

Jag och Anna beslöt oss för att eftersom det trots allt var första gången för oss båda så skulle vi gå all in på allt. Det är ett motto som känns som vårat genomgående tema det här året (ni kommer förstå vad jag menar vid senare inlägg). Denisa och Ann Sofie som varit där ett par gånger innan var inte lika taggade men skam den som ger sig. Vi beställde alla in våra rätter och åt med råge.

Hursomhelst så var liksom planen att vi skulle gå på bio efter middagen, en nattbio liksom. Problemet var bara att efter middagen så befann vi oss alla i MATKOMA. Det var något av det värsta jag varit med om. Det hela slutade med att vi alla skiljdes åt efter middagen och jag och Anna for hem till henne och avslutade kvällen med ett par avsnitt av Solsidan. Klassiker och ett måste när 2 eller flera svenska samlas under samma tak i ett främmande land. Det blir otaligt många citat från Solis varje dag, helt sjukt gött med någon annan som fattar humorn liksom.


Dagens outfit (ett måste när man är bloggerska :P)

Anna och Ann Sofie

Jag och Denisa

The 4 of us :D

Jag + Förrätten

Jag + Huvudrätten

Oops, 2 synder på en kväll...

Jag rent ut sagt, HUGGER in!

Grisarna

Hallå, kan jag få betala?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0