Jag vann

Har börjat spela NHL med Nick på dagarna. Han ville först inte spela med mig i risk för att jag skulle va superdålig. Men jag övertalade honom om att efter ett par gånger skulle jag inte va så dålig längre. Okej sa han, jag spelar väl med dig då.

Jag spelar något febrilt när jag väl spelar kan jag säga. Mina tummar går på joystickarna som bara den. Får nästan kramp innan matchen är slut. Till och med så illa att Nick vid ett tillfälle sa till mig: "Hey, thumbgirl how's it going over there?" haha! Sötnosen min :)

Hursomhelst så spelade vi igår en match när de andra pluggade med mamma Stephanie. Det vill sig så illa att det står 5-1 i slutet av andra perioden. Nick bestämmer sig då för att han vill ha en straffläggning i slutet istället för att bara vinna sådär. Han tar ut sin målvakt och bokstavligt talat leker med mig på planen. Jag lyckas peta in ett par mål, han med. Även ett par medvetna självmål. Slutställningen blev 8-8 efter förlängningen. Jaha tänkte jag, då blev det straffar. Som tur var hade ju jag Henrik Lundqvist i målet så var ganska safe där. Tyvärr hade ju han en superbra i målet också så det vart lika svårt för mig att sätta den. Tror vi båda la cirka 30 straffar var innan jag tillsist petar in ett mål och VINNER matchen. Alltså om ni sett Nick's förvånade min då hade ni skrattat. Det första han säger är: "Rematch?" Varpå jag svarar nöjt: "No, I think I will let you sleep on this loss a night and think about how great I am" Haha! Så antar att det blir revansch ikväll....


My little "cereal-monster"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0