Thanksgiving in Vermont

Veckan som var spenderades från Onsdag-Söndag i Vermont. Planen var att vi skulle åka upp sent tisdag kväll. Dock var det riktigt dåligt väder med mycket regn och kyla då så vi beslöt oss för att fara upp på onsdag morgon istället. Klockan 5.15 ringde alarmet och det var upp i ottan som gällde. Sov ett par timmar i bilen men efter frukoststoppet var det nästintill omöjligt. Men ingen fara på torpet för en bit upp på vägen fick vi ju sällskap av farbror blå. Ooops, speeding ticket på oss där. 86MPH på en 65MPH-väg....... Ja, vad svarar man när polisen frågar varför körde du för fort? Jo, som min värdpappa: "I don't know!?". Tror de uppskattar så ignoranta svar... NOT!

Vi kom iallafall upp och jag frågar min värdmamma vad jag förväntas göra under veckan jobbmässigt. Inget alls säger hon, förutom eventuellt "passa" barnen lördagkväll när de skulle ut och äta(Kan ju säga som så att det blev aldrig av, så en helledig vecka för mig blev det).

På torsdagen var det då dags för Thanksgiving som innebär - MAAAATTTT!!! Mat i mängder, det är i princip exakt vad den här högtiden handlar om. Min värdmamma stod i matlagningen i princip hela dagen och vid 6-tiden var det dags för middag. Farmorn var på besök också så det var väldigt trevligt. Hon är så mysig och kallar mig "Dear" och "Honey" och sånna goa saker :) Efter maten brände vi av lite fyrverkerier(fjuttiga i jämförelse med vad vi skjuter av hemma i Svedala men barnen tycker det är häftiga så). När vi sedan kom in var det dags för fika i form av 3 olika pajer - Pumpkin-, Pecan- och Apple-pie. Matkoma var ordet ja. Ingen orkade göra något vettigt efteråt så det blev filmmys och sen sängen.

Värt att nämna angående fyrverkerierna är att de egentligen är förbjudet i staten Vermont att som privatperson skjuta upp. Därför stod vi alla på helspänn varje gång en bil körde förbi. Men min värdmamma kom med den ultimata planen utifall att polisen skulle komma: "Mike, you push Nana to the ground so she can't come in. And Matt, you grab the box and run inside with the rest of us". Varför skulle vi då knuffa omkull farmorn?! Jo för att hon hamstrat fyrverkerierna i staten New Hampshire där hon bor. Så vi tänkte att vi skyller på henne eftersom det där är lagligt att skjuta upp. Haha! Sjukt kul när Stephanie sa det, "push Nana over".

På fredagen släpade jag upp mig själv till byn och fixade skidjacka. Rätt skönt att bara gå runt i de olika butikerna själv och kolla in utbudet. Inte känna att jag behövde ta hänsyn till någon annan överhuvudtaget. Förutom jacka köpte jag även hjälm och skidglasögon under veckan så nu kan backen få öppna(snön finns redan däruppe men inte i rätt mängd).

Förutom film vart det rätt mycket football på tv. Även en tur in till outletbyn Manchester hanns med under veckan. Kan väl inte direkt säga att vi gjorde särskilt mycket mer än att slappa men otroligt skönt det med. Så mycket som jag sovit den här veckan har jag nog inte sovit under en vecka sedan jag kom hit. Går upp 6.20 varje dag i veckan och lägger mig inte förs runt 23 och sen träning under dagen - det tär på en. Men man är väl bara ung en gång i livet?!

Kom hem vid midnatt på söndagkväll och bums i säng blev det på mig för ooooh sån träsmak jag hade efter bilturen(5 timmar i mittsätet). Kunde dock inte somna med en gång utan slockande inte förens vid 1. Så cirka 5 timmars sömn och sen var veckan igång igen!


Middagsbordet är dukat

Sarah tar första skivan av vår icke traditionella Turkey

Mike och Sarah

Green bean casserole och Stuffing

Mums

Hela familjen + Farmor

Nick och de förbjudna fyrverkerierna

Stratton Mountain village

Manchester

Hm, kan man använda de här utemöblerna?!

Matt var trött på shoppingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0