Militärbasen

Lördagen den 12 november hade jag och Michelle bestämt oss för att ha ett Twilight-maraton at her place. At her place är inte vilket ställe som helst dock. Säger bara ett ord - MILITÄRBAS!

JApp, Michelle är en svensk aupair som råkar vara hos en familj där båda värdföräldrarna är med i armén. Så kvällens besök skulle även innehålla en liten rundtur på den minst sagt, gigantiska basen. Startade min 45 minuter långa färd till basen runt 4-tiden. Vägen dit var lång, men med Rascal Flatts vid min sida klarar jag allt, som alltid. Hursomhelst kommer jag tillslut fram runt 5-tiden. Den enda paniken jag kände var bara att när jag svängde ut på highway 68(eller vad det nu är för nummer....) så kom porten in till basen med en enda gång. Jag han liksom inte stanna och ringa upp Michelle innan jag var framme vid porten. Detta resulterade att jag rullade fram till en militärtjej med trasigt framlyse och liksom mumlade ur mig att jag skulle hälsa på en tjej som bodde där inne. Att hon skulle möta mig vid porten men att hon var lite sen. Jag blir tillsagd att vända och åka tillbaks till parkeringen som uppenbarligen skulle finnas i närheten. Jahapp tänkte jag och gjorde som jag blev tillsagd....

Det lustiga var att precis som jag svängde runt kom Michelle och hennes värdmamma bakom mig. Det hela slutade med att Megan, Michelles värdmamma, fick hoppa in i min bil och visa sitt kaptens ID så de släppte in mig. Hon sa: "I think she realized she took it a bit to far...". Jo, det kanske man skulle kunna säga. Vi åkte i alla fall in på basen och det första man möttes av i princip var pansarvagnar, militärfordon av alla slag och flygplan. Allt dekorativt utplacerat i rondellerna över hela stället.

Kom i alla fall fram till deras hus efter ett par minuter och där bjöds det, efter en minst sagt intressant rundtur på basen, på värsta finmidagen. Enligt Michelle var det lite "show-of" för mig men det visste ju inte jag så det var väldigt flott tänkte jag. En otroligt trevlig familj med världens sötaste lilla unge. Han verkade fatta tycke för mig, enligt Michelle hade det nog mycket att göra med att jag var blond. Joe, Michelles värdpappa, sa till ungen när han satt i min famn: "Hey Ayden, are you flirting with Liz?" Varpå ungen svarar: "Yes". Det ska börjas i tid tänkte jag, han är nämligen 2.5 år :)

Jag och Michelle började efter många om och men kolla filmerna i Twilight-serien och konstaterade båda att vi definitivt var Team-Edward. Vilken tur. Vet inte riktigt hur mycket av själva filmerna vi såg, de rullade mest i bakgrunden medan vi pratade. Så himla skönt att bara kunna hänga och göra det också ibland.

Som slutsats kan jag bara säga att vi bestämt oss för att jag och Anna troligen ska komma dit över en helg och uppleva livet på basen på riktigt. Då lovar jag att jag ska ta lite fler bilder. Den här gången blev det nämligen bara en och den inte ens på något vettigt.....


Inne på en av butikerna på basen - det är så amerikanskt så det är inte sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0