IKEA

I söndags for jag, Anna och Ann Sofie en tur till IKEA för första gången sen vi kom hit. Känslan när man såg den svenska flaggan som vajade på flaggstängerna är obeskrivlig. Saknar Sverige så det var gött att se "Å, Ä och Ö" på skyltarna och svenska stadsnamn överallt. Kändes nästan som att man var inne en sväng på IKEA i Karlstad och inte i Philadelphia som man i själva verket var. Dagens inköp blev, lösté, tesil, sängkläder och svenskt godis. Även en middag på restaurangen hann vi med. En köttbulletallrik med LINGONSYLT satt riktigt gött! Som jag har saknat lingonsylt kan jag säga.

Innan IKEA körde Anna och jag ett Piloxingpass följt utav en snabb dusch för att sedan slänga sig iväg till kyrkan. En rejäl brunch senare och vi var gött i ordning. En otroligt produktiv dag som avslutades med en fika på Barnes and Nobles. Mumsigt :)


Kärran Kerstins förare - Anna

Hoppsan, lite spontan roadtrip blev det där ja

Första skymten


Feels like home

Köttbullar med lingonsylt - MUMS <3

Julpyntat redan...

Svenska böcker i bokhyllorna

Närmre en svensk säng än såhär kommer man inte på ett år

Och juste, Jesus var visst ute och gjorde vägarna "farliga" också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0