Haunted Halloween-walk

I söndags följde jag med familjen och kollade på Mike och Matt's sista baseballmatch för säsongen. Trots förlust och extrem kyla for vi hemöver med glada miner. Varför? Jo för att planen var att vi skulle vidare till "the haunted halloween walk". For hem och bytte till varmare kläder och sen vidare till Indian Acres. Här sattes vi på en traktorkärra som rullade ut i mörkret utan lysen. Efter en 5 minuters åktur är vi framme vid vad som är början av "the haunted maze". En labyrint genom ett majsfält som tar cirka 45 minuter att ta sig igenom.

Jag skulle jämföra hela grejen med spökhotellet Gasten. Det är i princip samma sak fast det är utomhus och det är USA! Meaning, det är extra allt. Massa utklädda folk överallt., temat från Halloween-filmerna spelas i gömda högtalare runt om på fältet, gubbar kommer springandes efter en med motorsågar(!) och till och med marken ger vika på sina ställen. Ja, vad kan jag säga annat än att jag fick mig några rejäla praktskrik.

Barnen var också rätt rädda trots att de spelade coola och försökte låtsas som att de inget fruktade. Men man märker så väl när de är rädda, sjunger lite här, tjoar och tjimmar lite där. Ja, försöker distrahera sig själva liksom. Söta små gull <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0