College

Helgen den 18-20 November var jag iväg på college på Long Island University, tillsammans med Ann Sofie och ett gäng andra aupairer från olika ställen. Efter bion på torsdagsnatten följde jag med hem till A-S och sov över där. Lättvindigast så eftersom vi skulle med en rätt tidig buss in till NYC nästa morgon.

Sov lite dryt 3.5 timme natten till fredagen och redo för nya äventyr skjutsades jag och Ann Sofie till Cherry Hill för att där hoppa på Boltbussen till the City. Kom fram där runt 11 och gjorde inte så mycket annat än bara strosa runt och dricka starbuckskaffe(?). Men vid 3 gick vi till Penn Station och mötte upp en annan svensk tjej jag haft lite kontakt med via facebook innan. Vi tog härifrån tåget ut till Long Island där vi då skulle bo på Long Island University Campus under helgen.

Dag 1 - När vi kom dit var det bara 15 minuter kvar på middagen(?) frågetecken på den för vad fick vi?! Jo, äckliga smörgåsar som var - ja, usch... :P haha! Sen direkt till klassrummet. Här introduceras vi för vår lärare för helgen (kommer inte ens ihåg hennes namn). Vi börjar med att spela aupairbingo för att lära känna varann. Man fick ett blad med en massa påståenden och uppgiften gick ut på att hitta en aupair som kunde signera att detta stämde in på den. Lättare sagt än gjort, jag hade ett påstående som löd "I do not have a Facebook". Men KLART att jag skulle få det. Lycka till att hitta någon som inte har det på det stället. Gick runt i en evighet och folk signerade högt och lågt omkring mig. Tro det eller ej så fylldes även mitt blad upp väldigt fort. TILL OCH MED -"INGEN FACEBOOK"-påståendet.. Slutade hursomhaver med att jag var en av VINNARNA :D Vad vann jag då? Jo en t-shirt med Long Island University tryckt på. Bingo, kände jag för det är alltid kul att ha som minne.

Resten av lektionen kollade vi i princip på en film och pratade lite tillsammans om 4th of July. Slutade klockan 8 och då bar det av till "the dorms". Vad kan jag säga?! VIDRIGASTE EVER!!! En styck våningssäng, fläckiga lakan, fläckigt golv och delade duschar som var pretty disgusting. Inte 5-stjärningt direkt... haha! "2 nätter" intalade jag och Ann Sofie oss. Det värsta var att det fanns absolut INGENTING att göra här heller. Så vi gick och la oss redan 9.30pm.

Dag 2 - Vaknade sen nästa dag vid 7 och duschade och gjorde oss i ordning. Sen heldag med lektioner. Visade sig vara inte så hemskt ändå. Sov under filmerna som visades och chillade resten av tiden. Inte strikt alls. Dessutom var maten nu bättre än föregånde dag. Sista 2 timmarna på dagen avslutades med Notting Hill i biosalongen. INGA FEL :D Nästan lika tidig kväll blev det även den här dagen men jaja, då vart det snabbare söndag iallafall.

Dag 3 - Vaknade som föregående dag vid 7. Duscahde och packade ihop vårt pick och pack. Gick iväg till frukosten som förövrigt var katastrofal.. Papperssmakande flingor och mjölk. Och WIENERBRÖD(!?) vad hände med gamla vanliga hederliga smörgåsen(den goda sorten). Det fick gå och sedan började lektionerna. Uppgiften vi fick var att samla fakta om en tilldelad högtid. Jag, Ann Sofie och Veronika fick självklart..... Wait for it.... VALENTINE'S DAY. It's just my luck kände jag ;) haha! Nejdå, valentine's day ska bli kul. Dessutom gav det oss chansen att vara riktigt ostiga vad gällde dekorationerna på vår poster. haha!

Efter att alla grupper haft genomgångar var det dags för pop-quiz för att se vem som hade lyssnat. Hoppsan tänkte vi vid vårt bord. Det var inte bra, jaja, det man kunde vinna var "no homework" eller en t-shirt. Jag hade ju redan en t-shirt och ja, läxan fick vi väl helt enkelt bara göra. MEN ICKE SA NICKE! Tror ni inte Bettan lyckades på något konstigt vänster vara en av de sista 4 som slapp undan läxan?! Jojomen, fy vad skönt! Så där - 3 credits fixade på ett kick. Sedan for vi tillbaks till NYC och gick runt även den här dagen. Tog sedan bussen tillbaka till Mount Laurel där min värdmamma hämtade mig. Lyckad helg trots boendet!

Helgens roligaste - Ann Sofie utbrister när jag slipper läxan: "How could you get no homework and not me. I copied you!" hahaha! och det får avsluta detta inlägg :)


Ann Sofie och Veronika + Campus = Sant

Skulle ta ett posékort där jag visar upp att jag har Doc Martens på mig men blev lite fail!

Rosa, Emily och Ami som var med i vår grupp

Justin Bieber var förstås med på ett hörn även här

Vad gör man om man har tråkigt på lektionen?!

Kändes som ett fängelse

Får rysningar....

Matsalen

SCHOOL BUS till tåget

COMPLETION :D

Kommentarer
Postat av: ida

Älska förnamnet ;) okej om jag kallar dig marre?

2011-11-29 @ 02:43:02
URL: http://likeiwantit.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, roligaste kommentaren "får rysningar...." hihihi.

2011-11-30 @ 09:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0