What's my name?!

Vad heter jag egentligen? Den frågan ställer jag mig nästan varje dag. I familjen kallas jag för Liz. Hemma kallas jag för Bettan eller Bette. Av Magd kallas jag för Bett. Mamma kallar mig för Elisabeth, som också är mitt riktiga namn. OCH eftersom att vi i Sverige har en tendens att sätta mellannamnet först så heter jag enligt passet Maria.

Så på alla papper och i organisationen här i USA så heter jag Maria Mossberg. Så när jag var hos tandläkaren igår så måste jag fylla i alla papper med Maria. På banken heter jag Maria, på apoteket Maria.

Vad är problemet då tänker kanske ni?! Jo när de frågar mig vad heter du så svarar ju jag alltid: Elisabeth. De ser ut som stora frågetecken och jag kommer på att, skit, nej just det, "eller Maria, vet inte riktigt vad han skrev" :P Förvirradtjej_92 tänker dem då. Sen när jag ska signera alla papper så signerar jag ju med min signatur som då uppenbarligen är Elisabeth Mossberg.

Jag blir knäpp på det här!! Lägger upp en bild på min fina orangea pillerburk. Är det något den här tandhistorien har fört med sig så är det i alla fall ett stycke amerikansk kultur - det berömda orangea pillerburkarna.


Maria Mossberg, eller?


Kommentarer
Postat av: Sossen.

Tkr Maria passar gôrbra! Din farmors farmor hette ju Maria Mossberg såååå.

2011-05-26 @ 14:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0