Tvätt

Tänkte bara dela med mig av några tankar kring klädtvätt här i USA. Det här var något jag var ganska nervös inför. Det är en sak att tvätta sina egna kläder. Skitsam om något skulle bli förstört. Men när man tvättar andra människors kläder så kan det ju va en fördel att försöka behålla de i det skicka man fick dem i, fast rena.

Men ingen fara på torpet här inte. ALLT färgat i en maskin! Och när jag säger allt menar jag verkligen ALLT. Rött, rosa, blått, grönt, gult, lila, orange, svart. Alla färger går tillsammans för inget färgar av sig här i USA av ngn konstig anledning. Sen tar man bara allt ljust i en maskin. Samma program - Normal - på allt och all tvätt går in i torktumlaren. Tänka sig, att det skulle vara så lätt att tvätta. Det hade väl ingen kunnat förutse! Det enda problemet är sen när jag ska dela upp tvätten i allas olika lådor. 3 pojkar som alla är i ungefär samma ålder, i alla fall två av dem. Vem ska ha vad? Ja, det är just det som är trixet. Säger alltid till dem när de kommer hem. Idag är det säkerligen fel saker i fel lådor. Förlåt pojkar!

Men annars rullar livet på här och till helgen ska jag till Delaware :) Vi får se vad det blir av det. Ha det så bra hemma, hoppas ni slipper mer snö :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0