Helgen som varit

Dags för en uppdatering kanske man kan känna. Har inte haft så värst stor ork att skriva något de senaste dagarna. Började på ett inlägg men gav upp efter två rader för jag orkade inte. Men nu har jag skaffat lite mer energi och har lite mer att berätta :)

FREDAGKVÄLLEN spenderade jag på Coldstone tillsammans med 20 andra aupairer. Vi åt glass och pratade och lärde känna varandra. Träffade en hel del väldigt trevliga aupairer som jag troligen skulle kunna hänga lite med, men också en del som inte riktigt var min typ så att säga. Stället stängde klockan 10 och efter stannade jag kvar och pratade med två jättetrevliga tjejer, Suzi från Tyskland och Elena från Makedonien. Vi stod utanför stället och pratade i säkert 1.5 timme eller något. Kändes gött att träffa lite europeér för en gångs skull. Det visar sig att de här två tjejerna faktiskt bor på uppsidan om mig, inte neröver mot Cherry Hill, som alla andra. Riktigt skoj och skönt att träffa någon som man faktiskt skulle kunna samåka med i framtiden ;)

Hursomhelst så kom jag hem runt 12-tiden och gick då och la mig. Har börjat kolla på en tv-serie som heter Pretty Little Liars, skönt att ha något att kolla på när man inte har något att göra.

LÖRDAG: Vaknade runt halv 11 eller något. Gick upp och åt frukost, solen sken som aldrig förr och temperaturen låg på runt 25 grader eller något. Poolen var öppen och färdig att användas. Så jag gick ut tillsammans med barnen och badade och solade lite. Minuset var att jag inte smörjde in mig med någon solkräm. Varför kanske mamma undrar nu! Jo för att familjen har bara solkrämer med solskyddsfaktor 70+ typ... Njae, it ain't happening is all I can say. Så jag låg inte ute så länge utan gick på långpromenad i solen istället. Lika illa, ja jag vet men skitsam. Gött att få va lite själv, ha musik i öronen och sjunga lite samtidigt som man promenerar.

När jag kom tillbaka så pratade jag med Chanelle lite grand. Tänkte vi skulle ha ätit middag någonstans och sett en film men visar sig att hon inte har någon skjuts över och jag ville inte fråga mina föräldrar om jag kunde hämta henne igen... Hon får inte köra på sitt Internationella körkort så jag har hämtat henne en hel del den här senaste månaden och vet attmina "föräldrar" inte vill att deras bil ska utnyttjas av andra så ville ligga lite lågt. Gick därför in på mitt rum och började kolla pretty little liars.

Efter en halvtimme eller så hör jag mamman ropa utanför dörren:
-Liz?!
Varpå jag öppnar dörren och går ut. Hon frågar om jag inte vill åka och hämta Chanelle och så kan hon sova över här till idag. Jag blev så glad att hon föreslog det att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Pappan sa att han satt på värmen i poolen och att det skulle va cirka 30 grader i den på kvällen när jag kom hem så vi kunde bada om vi ville :) Jag blev så glad och Chanelle också. For och hämtade henne, vi badade i poolen och kollade Saturday night live innan vi somnade.

SÖNDAG: Vaknade i morse, åt frukost och for sedan till "the Promenade" och shoppade lite, 3 t-shirtar så jag har något casual att ha på mig när jag jobbar :P Sen körde jag hem Chanelle på vägen hem. Sarah, Matt och Stephanie är och handlar mat och annat inför veckan och Nicky, Mike Sr och Jr är och spelar lite golf. Och lilla jag sitter i mitt rum och lyssnar på musik och ska skypa lite <3

Saknar er allihop hemma :)

Kommentarer
Postat av: jag

kan du inte lägga upp bilder på vad du köper ibland??? :D

2011-05-23 @ 16:13:22
Postat av: Bett

Ska försöka fixa detta ;)

2011-05-23 @ 17:17:16
URL: http://bettaniusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0