Six Flags

Tja tja bloggen. Har ju inte berättat om Söndagens äventyr när jag var på Six Flags. Ett nöjesfält som skulle kunna liknas vid Liseberg fast inte lika mysigt och mer extremstora bergochdalbanor. Åkte dit med Denisa, en aupair från Tjeckien, och hennes värdbarn Chloe (15 år) och hennes pojkvän Chris. Vi åkte från mig vid 11 typ och var framme vid 6 flags runt 12.15 typ. Gick in och inser att det är världens längsta köer - överallt. Men jaja, vi hade ju varandra som sällskap i köerna och kunde använda tiden åt att lära känna varandra bättre.

Jag för min del tyckte väl kanske att det var ganska skönt med långa köer för då kunde ena illamåendet lägga sig innan nästa började. Temperaturen för dagen låg på runt 30 grader konstant. Svetten rann och jag kände mig helt klibbig över hela kroppen. Men som tur var så fanns det utplasserade duschar runtom i parken så vi tog oss en dusch när det blev för varmt.

När klockan var 6 var jag redo att åka hem men de andra ville absolut stanna till stängning - 10. Panik kände jag. I ett desperat försök att få lite energi ringer jag min trogne vapendragare Magd. Pratar med henne om hur mycket jag vill tillbaks till min familj och bara åka därifrån och hon skänker mig ett par skrattanfall. Efter att ha pratat med henne fick jag lite ny energi och lyckades ta mig igenom de sista 4 timmarna också. Testade på den nyaste av alla banor - the green lantern. En bergochdalbana man står upp i, istället för att sitta som i vanliga. Mycket intressant skulle jag vilja säga.

Hursomhelst så stängde parken vid 22 och vi begav oss hemöver. Trodde jag skulle va hemma strax efter 23 men icke sa nicke. Var hemma runt 00.15 istället. Varför? Jo för att vi irrade runt mitt ute i ingenstans utan bensin i princip. Bensinlampan tändes när vi åkte från parken och efter det försökte vi med hjälp av GPSen att hitta en bensinmack som var öppen men nej då. Alla var stängda och vår bensinmätare tickade neröver. Det hela slutade med att vi var tvungna att ringa till polisen och fråga om vägbeskrivning till närmsta mack. En trevlig och hjälpsam polisman guidade oss rätt och efter 1 timmes körande på i princip snustorr tank fyllde vi upp och begav oss hemåt.

Nu när jag tänker tillbaks på hela bensinscenariot så kan jag inte göra annat än att skratta för det var egentligen väldigt komiskt. Men då, i det ögonblicket när vi kom till den fjärde stängda macken trodde jag vi skulle få stopp mitt ute på den amerikanska landsbygden. Att det skulle komma någon creepy gubbe och mörda oss typ. Men som tur var så klarade vi oss :P

Här kommer lite bilder från dagen:

Six Flags

Jag och Denisa

Alldeles före duschen

Gött med en kalldusch när det är 30 grader i luften

Relaxing by the river

Bizarro

Chloe var visst inte lång nog för den här...

"Stand up to your fear"

The Green Lantern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0