KÖRKORT

Oh yeah baby! Eller som Nicky skulle ha sagt: "How dou you like me now?"
Jag har fixat New Jersey State drivers license! Fabulous!

Samtidigt som det skänker mig lycka kan jag inte hjälpa att uttrycka min irritation mot the DMV office i Cherry Hill. Alltså jag kom dit klockan 10. Går till receptionen, får alla papper jag måste fylla i och lämnar in dem klockan 10.20. Hon säger "Have a seat mam, and we'll call your name soon". Jag sätter mig och tänker att, ja det tar väl cirka 15 minuter eller något. NEJ DET GÖR DET INTE!! DET TAR EN OCH EN HALV FREAKIN' TIMME!!! Har aldrig vart så bitter verkligen. 1.5 timmar och jag hade då inte ens påbörjat testet, tagit fotot eller något. Bara lämnat in papprena. Efter att jag har tjatat lite på dem ropar de äntligen upp mitt namn. Jag får kliva fram till en disk där de tar mitt fotografi och min signatur. Får sedan ställa mig i en andra kö, blir tilldelad en dator. Får göra testet - 50 frågor varav 40 måste va rätt. Jag klarade det på typ 10-15 minuter skulle jag tro. Sen trodde jag det bara var att säga att man klarade det och så var det klart. Nej då, man ska stå i ÄNNU en kö och vänta på någon snubbe som antingen gått på toapaus eller lunchrast.?! Vart är gubben kände jag! Tillslut kom han fram, jag fick alla mina papper fixade. Fick stå i en till kö och därefter, ÄNNU en kö. Tur nog så var den kön i alla fall den sista. 2 minuter tog det att "skriva ut" körkortet och här sitter jag nu med bevis i hand :D

Sjukt gött att ha avklarat ännu en grej men mitt ogillande av amerikaner har tyvärr tagit en helt ny vändning.. LATARE PERSONER FÅR MAN LETA LÄNGE EFTER!!!!

Så, nu har jag skrivit av mig lite. Nu kommer snart barnen hem och idag var den sista hela dagen i skolan ör det här läsåret. Måndag är halvdag och det innebär att barnen kommer hem halv 1. Därefter vankas sommarlov och det innebär mer jobb för mig. Men då får jag ju i alla fall lite sällskap om dagarna :D


LYCKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0