En helg i NYC

Idag är det måndag och helgen är nu över. En helg som kanske har varit en av de bästa i hela mitt liv. Kom fram till New York på fredagkvällen runt halv 9. Tar följe med en tjej jag träffade på bussen, som förövrigt också visar sig vara aupair i mitt område, till Times Square. Där träffar jag Sara. Känns så otroligt sjukt att vi nu är i USA och att vi bestämmer träff i the Big Apple, lite skillnad från Nordells i Arvika det...

Vi bestämde oss för att åka tillbaks till Brooklyn ganska omgående och dumpa min weekendbag och gå ut och äta där istället för i the City. Så vi tog tunnelbanan ut till henne och gick ut och åt på en italiensk restaurang i området. Vi åt en väldigt god middag och hade så SJUUUUKT mycket att prata om så det var väl för mycket för vårt eget bästa nästan, haha! Efter middagen gick vi hem till henne, förberedde sängplatserna och la oss och småpratade till typ halv 2 eller något.

Nästa dag tog vi det rätt lugnt på morgonen, åt frukost och duscahde osv. Begav oss sedan in mot Manhattan och shoppade i typ 5 timmar. Eftersom att Sara skulle jobba på kvällen så åkte vi tillbaks till Brooklyn runt 5-tiden och då passade jag på att skypa lite med Sverige för att låta henne jobba i fred. Hennes barn la sig redan vid 8-tiden så vi beställde in mat och åt ute på verandan i Brooklyn och kollade på Fireflies och hade djupa samtal. En otroligt mysig kväll.

Söndagen spenderades med lite chill i Central Park innan vi gick på MUSIKAL! Vi gick på Sister Act. Om du någonsin kommer till NYC så måste du gå och se den. Det var helt ärligt något av det bästa jag sett OCH hört. Fantastiskt verkligen! Efter musikalen åkte vi taxi ner till min buss och jag for hem till New Jersey igen. I Cherry Hill väntade Kym och Jodi som körde hem mig.

Helgen har varit så otroligt fantastisk och jag och Sara har ju bara såååå kul ihop. Mycket sång, musik, dans och prat. Ja just det! Jag fick äntligen spelat lite piano igen. Gissa vart?!?!?! MITT PÅ BROADWAY!! De sätter ut pianon lite här och där som man får spela på när man går förbi, så jag och Sara satte oss vid ett på Times Square/Broadway och rev av ett par låtar. Sjukt att jag skulle spela piano, första gången på 2 månader, just där. Lycka!

Nu somsagt är det måndag och arbetsveckan börjar igen. Men det är inte så farligt alls faktiskt, för barnen har ju sommarlov så det är ganska slappt på mornarna i alla fall. Ska försöka investera i en kamera snart så jag kan lägga upp lite bilder, ska också försöka få några av Sara från helgen som ni kan få se.

Kramkram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0