Dagen efter

Ja den här dagen har varit en otroligt bra dag. Sov till typ 10 för jag kom hem rätt sent igår. Kryssningen var sjukt kul, god mat och mycket dans i gott sällskap. Vi var 7 tjejer som besteg "Spirit of Philadelphia"-båten igår kväll klockan 19. Kvällens tråkigheter var att jag på något sätt lyckades tappa kameran någonstans som jag inte har någon aning om. Så någonstans ute i Philadelphia sitter just nu en lycklig själ och kollar på vackra ego-bilder på mig. Som tur var så var det inte värst många bilder jag inte lagt in på datorn ännu och bilder från gårdagens kryssning ska jag få av Kym så det löser sig också.

Hursomhelst så var det otroligt lättvindigt att ta sig både till och från Philly, tåg dit och hem och taxi från station till hamnen och vice versa. Idag har jag egentligen inte gjort något alls förutom att kolla lite film och skypat med Sverige. Underbart!

Kvällen spenderas i hemmet tillsammans med Jodi och Kym med lite filmmys. Känns skönt att äntligen börja få lite ordning på fritidshänget här. Det är väl det som är en av de jobbigare sakerna med att komma som ny till ett ställe där man inte känner någon. Man vet inte riktigt vad man ska göra av sig själv när man är ledig. Men ska försöka styra upp det nu.

Framtidsplaner(den närmsta framtiden då):
- Klippa håret
- Fixa naglarna
- Sara kommer på besök
- Kanske ska till Washington med Suzi
- Undersöka utbudet av kyrkor i närheten
- Kanske New York once more
- Fixa det där evinnerliga körkortet
- Kolla in collegeplanerna
- SHOPPA
- Utforska Philadelphia

Ja, det finns ju att göra här i USA om vi säger så. Dock kan man känna ibland att man inte riktigt vet vart och när man ska börja. En början är ju i alla fall att jag har köpt mig en kalender så jag kan börja planera in lite saker och sedan faktiskt ha koll på var och när dem är. Tar halvdassiga bilder från webcamen och lägger upp(nu när jag inte har en kamera längre, "Man tager vad man haver" tror jag minsann det var någon som sa).
Genuin lycka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0