Luciafirande i Philly

Lördagens planer var planerade sedan tidigare i veckan. Jag och Anna skulle få följa med Michelle och hennes värdpappa Joe på Svenskt traditionellt luciafirande i Philadelphia. Michelle hade googlat fram att det fanns ett Svenskt museum i Phily och att de hade ett årligt firande där. Klart som korvspa att jag och Anna hängde på.

Plockades upp av de på Cherry Hill Mall vid 12 i den Alaska-registrerade bilen. Känns lite småfränt måste jag ändå säga att de kör runt med dem, antar man ska ha lite fördelar om man är med i militären, såsom att slippa omregistrera bilen när man flyttar. Hursomhaver så tog vi oss fram och fick se ett litet luciatåg och äta en jullunch OCH köpa en riktig svensk limpa! Den ska jag nu alldeles strax ta mig en skiva av. Hoppas den är lika god som den ser ut :)

Tack till Joe som orkade släpa runt på oss svenska tjejer och lyssna på oss babbla på svenska om allt och ingenting! Uppskattas oerhört mycket :)


Suddig bild på söta pepparkaksgubbar :)

Kommentarer
Postat av: Michelle

Tack för att ni följde med! Jag vet att Joe uppskattade det hela med!



och ännu ett tack för en mycket trevlig helg! Måste göras om snarast :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0