Eeeeennkliggen!!

Äntligen fick jag och Magd möjlighet att skypa. Efter en tid på mer än en månad sedan vi skypade sist började jag faktiskt gråta när jag äntligen fick se henne igen. Kan ni tänka er att från ha sett varandra, i princip, varje dag i 4 år gå till att inte ses alls på ett år. Förutom den helgen i juni då vi sågs har vi inte träffats sen i for. Så himla sjukt vad konstigt det känns. Men jag älskar vänner som påminner en om att det är så otroligt kort stund kvar tills man kommer hem. Att det kommer gå så fort. Positiva tankar istället för att bara se datumen och säga att det kommer gå så sakta och blablabla. Positivitet är det jag har överlevt på hela livet, inte minst i år.


Återanvänder denna bild en gång till, kan inte hjälpa det, älskar den <3

Många tror att det är så väldigt glamouröst att komma till USA, jobba lite med att passa barn och sen glida genom livet utanför. Ja, vissa veckor kan det kännas så. Men för det mesta är det mer slit än man tror att vara aupair.

En lista på lite oglamourösa saker vi handskas med varje vecka:


1. Duschavloppet tättnar titt som tätt och hur i hela världen ska man lösa detta?! Man försöker med diverse medel men det är lika tätt ändå. Resultat: Man duschar med vatten till halva smalbenen, trots att proppen ej är i, och låter vattnet sedan sakta men säkert rinna ur under de närmsta timmarna efter.

2. Toaletter som det blir stopp i finns det gott om här i USA. Inte alltid lika glamouröst att stå och försöka fixa detta i 10 minuter när man inte ens själv är orsaken...

3. Börja dagen med att spola i toaletten... EFTER NÅGON ANNAN!

4. Plocka upp använda baseball-cups lite här och var. (För den som inte vet vad det är - en typ av suspensoar för baseballspelarna).

Men då var det ju det här med det positiva i livet. Det positiva med det här är att det finns alltid de tillfällena då man pratar med en annan aupair och inser att ALLA har det likadant och man kan dela det med ett gott skratt! Ikväll var en sån kväll då jag och Ida tillsammans komponerade denna lista.


IDA! Tror vi får jobba på våra posébilder om vi ska få några fina i vårt semesteralbum i April ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0