Goodbye Irene

Ja då var det över då. Det vi alla fruktat de senaste dygnen, Hurricane Irene. Hon kom, hon såg, hon.... FOR IVÄG. Ja för att hålla det kort så hade vi som alla andra bunkrat upp med vatten och mat och bensin i alla bilar. Gårkvällen spenderades hemma och vi kollade på film och jag själv gick och la mig redan klockan 22. Somnade bums och vaknade inte förs typ runt 8 i morse. Kollade ut genom fönstret och insåg att det i princip såg ut som dagen innan. Lite nedblåsta kvistar runtom i trädgården men annars inget värre. Det blåste lite grann uta fortfarande men inget märkvärdigt med det liksom. Vi hade fortfarande ström men.... Internet och TV hade slutat funka och jag har inte haft internet på hela dagen! PANIK på det! Hatar att inte kunna kolla FB. (sorgligt jag vet men vad gör man).

Eftersom att vädret lugnat sig och allt var bra så kunde jag efter många om och men få träffa Kym och Jodi en sista gång innan de åker hem i morgon. Jag tog bilen till Kyms hus runt 17-tiden. Väl där fick jag äntligen träffa efterlängtade Anna också :D Wiiie! Kvällen bjöd på Pizza - MUMS! Efter att ha ätit så chillade iv en stund och bara pratade, men efter ett tag blev vi hemskt sugna på efterrätt. Så vi tog min bil till Marlton centrum och köpte glass. Eftersom att det var dåligt med bänkar runtomkring så öppnade vi bagagen på min bil och satt där. En riktigt mysig kväll som avslutades med att skriva ner ett par rader till både Kym och Jodi på deras amerikanska flaggor. If you're reading this, I'm sure gonna miss you girls. You have been such a joy for me these last couple of months. Look forward to our future travel plans :D <3


In the car

Our little ice cream-picknick (Kym is taking the photo)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0