Golfing

Japp, då var det officiellt. Jag har för första gången i mitt liv satt min fot på en golfbana. Även för första gången i mitt liv kört en golfbil, haft på mig golfkläder, hållit i en driver och puttat med en riktig puttklubba. Många första gången i mitt liv där. haha!

Vi hade "tea-time" klockan 7.30 i morse så Bettan var uppe klockan 6 och tvättade håret. Fick på mig några av mamma Stephanies golfkläder och iväg for vi till banan. Min uppgift under dagen var att köra golfbilen som jag, Matt och Mike skulle ha. Självklart så är det första jag gör att köra fel, DOCK så var det inte mitt fel utan pojkarna trodde vi skulle spela på en annan bana än vad vi i själva verket skulle. Tog ett tag för mig att få in rätta knäcken på hur motorn fungerade på bilen. Man måste ärligt talat trampa gasen i bott för att åbäket ens ska röra på sig. Detta visste ju inte jag så ett X antal gånger rullade vi baklänges trots min stadiga fot på gasen. Men efter ett tag fick jag riktigt bra koll på hur den funkade. "Vi" spelade 18 hål och ja, jag kan väl bjuda på lite bilder från golfrundan.


Har alltid velat prova köra en golfbil och äntligen fick jag göra det

Då ska vi se vad jag kan få till

Japp, fantastisk sving Bettan

Practice-shot

Så otroligt fint minnesmonument vid ett av hålen - Kärlek <3

Jag var ju tvungen att putta lite också

"Austin Powers-walk" off the course

Mina fyra små golfare

Kommentarer
Postat av: Magda

looking good bettan, looking good!

2011-08-24 @ 19:45:33
URL: http://magdalenaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0