Påskägg

Idag har vi varit ute på "stan" och handlat mat och diverse annat smått och gott. När vi kom hem fick jag tillfälle att skypa lite folk och det var gött att höra att Sverige är sig likt :D Våren smyger runt hörnet och solen kikar fram. Här är det rätt kallt fortfarande. MEn när solen kommer fram steker det på rätt gött!

På kvällen var vi på påskmässa i kyrkan. Den varade i 2 timmar och 20 minuter. Sjukt lång och vet inte riktigt om jag tyckte den var så bra, men det kändes skönt att vara tillbaks i en kyrka igen åtminstone.

När vi kom hem så färgade vi påskägg! Riktigt annorlunda men väldigt roligt. Man fyller upp koppar med vinäger och en liten speciell färgtablett och späder ut med vatten när den löst sig. Sen är det bar att doppa ägget i. Man kan göra mönster med en krita innan man doppar den, så fäster inte färgen där man ritat. Barnen tyckte det var superkul och det hela ledde till en riktigt kul kväll.


Påskäggen på tork


Nu ska jag strax lägga mig för är ganska sliten efter en dag som gått i ett typ. Hoppas ni får en fin söndag med mycket god mat och härlig tid med familjen :)

Kommentarer
Postat av: clara

Åh va kul! :D

2011-04-24 @ 10:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0