Aupair Academy

Tänkte bara ta tillfället i akt och berätta lite om "skolveckan" som varit. Låt oss börja med flygresan över till landet i väst. Flyget gick 7.40 från Gardermoen så vi for hemifrån redan klockan 2 på morgonen. Väl framme på flygplatsen passade vi på att ta ett litet familjefoto (saknade brorsan dock men vad gör man!?)


Mamma, Pappa och jag :)

Efter ett sorgligt farväl så var jag och Magdalena - on our own! Tur vi hade varandra annars vet jag inte redigt hur det hade gått. Flygresan till München tog cirka 2 timmar och jag och Magd sov i princip hela turen (missade frukosten:P).

Väl framme i München så hade vi 5.5 timmar att slå ihjäl så vi bestämde oss för att läsa lite aupairhandbok och sen äta. Vad åt vi? MOZARELLAPIZZA<3


Magda och den goda pizzan

Planet lämnade Münchens flygplats typ runt 1530. Flygresan var lång men vi kom fram till sist. I väntan på den kommande minibussen som skulle köra oss till hotellet träffade vi Ida som också var från Sverige. Hon ska vara aupair i Pittsburgh så hon är inte är allt för långt bort ändå :D

När vi kom till hotellet var klockan runt halv 9 lokal tid så vi fick i oss lite lätt mat och efter det - straight to bed :P

DAG 2

Vaknade klockan 6.00, upp och duscha och äta frukost. Lektionerna började 8.00 så hade liksom inte riktigt hunnit sova ut. Trots tröttheten så drog lektionerna igång. Vet inte riktigt hur värdefulla jag tyckte de var men ändå.
Efter lektionerna så var det dags för guidad tur genom NYC :D Trist väder men det gick an ändå ;) Enda jag kände kunde ha vart bättre var chauffören. Han körde som om vi hade ett flyg vi var tvungna att hinna till. ECO-driving?? Nja kanske inte. PLANERAD KÖRNING?? Nja kanske inte. Gaspedalen ner i bott - bråbroms - gasen i bott- yeah that's more like it = Jag blev riktigt illamående.. Första delen av turen var HEMSK. Men efter första stopper vilket var efter ca 1.5-2 timmar kändes det iaf lite bättre.

Höjdpunkten på turen var som sist gång jag var i NY - TIMES SQUARE. Lika fascinerande då som nu! Sjukt mycket folk, sjukt mkt ljus och jag vet inte allt. Slänger upp en bild på oss tre svenskor på times square.

När vi kom tillbaka till hotellet blev det rakt i säng och upp igen 6.00 dagen efter!

DAG 3

Lektionerna började klockan 8 som vanligt och efter lunch var det dags för the most important stuff - CPR och FIRST AID :) Det var det bästa vi fick lära oss på hela veckan! Verkligen! När klockan blev 5 slutade skolan och det var dags för - SHOPPING.

Jag, Magd och Chanelle (från Sydafrika och bor numera 20 minuter från mig) åkte till Westfield Shopping Mall. Sjuukligt stort och riktigt kul shopping. Köpte två superfinalinnen och lite presentpapper till mina svenska presenter.

När vi kom tillbaks till hotellet packade vi och kollade lite tv innan det var dags för sängen.

DAG 4

Upp igen klockan 6, ner och äta frukost sen checka ut från rummet. Lektioner till 11, följt av lunch och sen DEPARTURE. Magda var en av de första som skulle åka och säga hejdå till henne var nästan det värsta so far. Gråtkalas deluxe, kommer sakna henne sjukt mycket men jag menar - it's a 2 hour flight to Florida :) Så tro mig Magd - så lätt blir du inte av med mig :P Ja resten vet ni ju redan eftersom jag skrev lite andra blogginlägg igår om den dagen :) Så därför tänkte jag som avslutning på detta blogginlägg bjuda på lite bilder från veckan :)


Jag på Times Square


Tre B-rudar i bussen till NYC


Jag + Magd + Brooklyn Bridge = Sant


Aupingo (Aupairbingo)


Jag och Chanelle

Ha det bäst allesammans tills vi hörs igen :)


Kommentarer
Postat av: clara

Åh vad kul! Har Magdalena också en blogg? :]

2011-04-23 @ 23:36:08
Postat av: Magda

Ja de har jag :) magdalenaiusa.blogg.se om du inte redan hittat den :P

2011-04-27 @ 03:37:36
URL: http://magdalenaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0