14 April - Packning

Nu är vi inne på sista veckan innan avfärd!! Galet, det händer så mycket och det är så mycket man vill hinna med innan, så resfebern har inte riktigt slagit in. Men nu börjar själva packningen och jag tror att det kommer sjunka in när jag är "klar"(om jag nu någonsin kan känna mig klar). I övrigt har det varit en ganska händelserik vecka. Har verkligen försökt att umgås med mina vänner så mycket som möjligt och verkligen utnyttja varje minut och njuta den sista tiden.

Idag har jag vart i Årjäng och ätit lunch med Magda och Kenny. De senaste veckorna har det blivit till lite utav en tradition. Så nu var det dags för sista lunchen innan USA.

Måndag var jag på körövningen på kvällen och sa hejdå till alla underbara människor. Skulle egentligen ha varit med på konserten den 21 april men så blev ju avresedatumet readan 18 April. Så jag önskar verkligen Real Gospel all lycka till med konserten och kan säga att det låter riktigt bra. Så om du läser det här och inte vet vad du ska göra på skärtorsdagen så rekommenderar jag Frank Ådahl och Real Gospels konsert!

Tisdag så åkte jag till Arvika för att hälsa på min underbara vän Matilda. Vi lagade en riktig gourmetmiddag och åt chokladfondue till efterrätt. Hann även med en "långpromenad" till Coop och kollade utbudet av dansbandskivor(rätt bra utbud för den som undrade). Livet är allt bra gött ibland. Kommer sakna henne så fruktansvärt mycket men förhoppningsvis så kommer hon någon gång under året och hälsar på!


Matilda och delar av gourmetmiddagen <3

Igår tog jag och Magd oss en tur till Oslo på kvällen. Fruktansvärt smidigt att ta sig både dit och hem. Frågan man ställer sig är: Varför har vi inte gjort så förr? Kvällen spenderade vi hos Sandra, Julia och Jojo. Även Alex och My var där! Vi lagade tacos tillsammans och åt chokladmousse till efterrätt. Summering, en himla mysig kväll. Kändes skönt att få träffa de en gång till innan vi åker :D

I helgen som var hade jag finbesök ända från Halmstad. Min kära vän Annie var här och hälsade på! Helgens låt blev Dancing in the moonlight - E.M.D. Den spelades ganska frekvent hela helgen! Om allt går som det ska kommer Annie över till USA någon gång under året. Har en känsla av att det kommer bli mycket shopping och möjligtvis någon musikal! Det enda jag kan säga är lovely :D



Jag och Annie <3


Vi hade även avskedsmiddag tillsammans på lördag kväll, jag och Magd. Vi bjöd på varm smörgåstårta och tårta. Tack alla som kom. Det enda jag kan säga är: För den som inte har möjlighet att komma och hälsa på så ses vi igen till våren <3


Magda provsmakar maten(fetaosten åtminstone)

Nu ska jag sätta igång med packningen, på allvar(har försökt i ett par dagar nu)! Under själva processen så ser rummet ut som ett bombnedslag, men vad gör väl det om 100 år?!?!


Kommentarer
Postat av: Matt

kommer sakna dig otroligt mycket! Fattar inte att ni åker. Men ni kommer få det så bra, och förhoppningsvis kommer jag och hälsar på! Tack för trevlig kväll igår.

2011-04-17 @ 09:30:06
Postat av: Anonym

Har magdalena också en blogg?, isåfall länka ! :D

2011-04-23 @ 20:42:19
Postat av: K

Så himla synd att jag och Virre inte visste att det var, vi hade så gärna velat komma :/

2011-04-29 @ 14:30:48
URL: http://mygoldenthoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0